recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology forsvundet på netværket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology forsvundet på netværket

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology forsvundet på netværket
    Sendt: 10-Marts-2015 kl. 10:07
Hej

Jeg har tidligere kunne se et netværksikon, i stifinder og andre programmer, som viser min Synology DS214+.  Af mærkelige grunde er dette ikon der ikke længere.

Har forsøgt følgende:
Genstarte Synology DS214+
Genstarte Router
Genstarte computer
Kontrolleret at kablingen er ok.

min intet af disse har fået min NAS frem på skærmen:

Yderlige løsningsforslag søges

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 10:12
Det samme skete for mig da jeg installerede en ny router. Har du installeret ny router eller firewall? 
Prøv at deaktivere din firewall og se om den ikke dukker op.
Til top
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2006
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 10:44
Hej
Jeg har ikke fået nyt udstyr, og har nu prøvet at disable firewall., men det hjalp ikke.

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 10:50
Det driller også nogle gange for mig - har ikke fundet årsag eller løsning - men en omvej, der virker er at linke direkte til NAS. I stifinder skriver jeg \\192.168.x.x\ (erstat x med IP fra NAS) - og så dukker den op.....

Redigeret af miri - 10-Marts-2015 kl. 10:51
miri
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 18:57
Har du prøvet DS wizard, eller hvad den nu hedder, om den kan finde den?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 23:35
Er den komme til at kører på offentlig netværk?
Til top
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2004
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JimmyS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 21:51
Det plejer at være 192.168.1.7
Skriv det i browseren..
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 22:10
Din synology nas skal have fast Ip på netværket, eventuelt resever den på din router således at din nas's mac add, får den samme ip hver gang den forbinder sig til netværket i tilfælde at schedule shutdown hvis du benytter dette.

Som de andre siger kan du også navigere direkte til din NAS ved at indtaste ip'en dertil i en browser eller stifinder vindue ved fek.s. at gå ind i Computer, og oppe i toppen i det felt hvor du kan skrive skriver du \\nasnavn    eller \\nasip  eller  i Google Chrome / Internet Explorer skrive 192.168.0.XXX Hvis det er dette område den er på i netværket.
MvH Daniel
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 07:02
Brug "DS Finder" programmet. Den skanner netværket.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 09:19
Synology assistent finder den hvis den er i live.

https://www.synology.com/da-dk/support/download/DS214+

Og som andre har skrevet, sørg for den får en fast IP, så slipper du for de fleste problemer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu