|
Synology forsvundet på netværket |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Marts-2015 kl. 10:07 |
Hej
Jeg har tidligere kunne se et netværksikon, i stifinder og andre programmer, som viser min Synology DS214+. Af mærkelige grunde er dette ikon der ikke længere. Har forsøgt følgende: Genstarte Synology DS214+ Genstarte Router Genstarte computer Kontrolleret at kablingen er ok. min intet af disse har fået min NAS frem på skærmen: Yderlige løsningsforslag søges ![]() |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det samme skete for mig da jeg installerede en ny router. Har du installeret ny router eller firewall?
Prøv at deaktivere din firewall og se om den ikke dukker op. |
|
![]() |
|
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Hej
Jeg har ikke fået nyt udstyr, og har nu prøvet at disable firewall., men det hjalp ikke. |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Det driller også nogle gange for mig - har ikke fundet årsag eller løsning - men en omvej, der virker er at linke direkte til NAS. I stifinder skriver jeg \\192.168.x.x\ (erstat x med IP fra NAS) - og så dukker den op.....
Redigeret af miri - 10-Marts-2015 kl. 10:51 |
|
miri
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Har du prøvet DS wizard, eller hvad den nu hedder, om den kan finde den?
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
Er den komme til at kører på offentlig netværk?
|
|
![]() |
|
JimmyS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 168 |
Det plejer at være 192.168.1.7
Skriv det i browseren.. |
|
![]() |
|
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 210 |
Din synology nas skal have fast Ip på netværket, eventuelt resever den på din router således at din nas's mac add, får den samme ip hver gang den forbinder sig til netværket i tilfælde at schedule shutdown hvis du benytter dette.
Som de andre siger kan du også navigere direkte til din NAS ved at indtaste ip'en dertil i en browser eller stifinder vindue ved fek.s. at gå ind i Computer, og oppe i toppen i det felt hvor du kan skrive skriver du \\nasnavn eller \\nasip eller i Google Chrome / Internet Explorer skrive 192.168.0.XXX Hvis det er dette område den er på i netværket.
|
|
MvH Daniel
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Brug "DS Finder" programmet. Den skanner netværket.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Synology assistent finder den hvis den er i live.
https://www.synology.com/da-dk/support/download/DS214+ Og som andre har skrevet, sørg for den får en fast IP, så slipper du for de fleste problemer. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |