recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wifi godt nok til streaming ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wifi godt nok til streaming ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JimmyS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: wifi godt nok til streaming ?
    Sendt: 12-Marts-2015 kl. 21:15
Jeg overvejer at skifte til sonos, heos elle bluesound.

I dag anvender jeg deezer eller TDC play på mobilnetværk med et kabel til anlægget.
Det virker fint, men det er ikke så "mobilt", og jeg vil godt kunne styre 3 zoner samtidig, eller separat.

Jeg er så bekymret for mit wifi netværk, da jeg jo ikke anvender det til streaming i dag, og der er 3 teenagere i huset der gamer og ser netflix, og af og til klager over svartider.

Sonos kan køre med et separat netvært vil det hjælpe ?

Jeg kan vel ikke streame fra mobilnetværk, og samtidig være koblet på wifi ? Eller hvordan fungerer det ?

Alternativet er bare at streame via en bluetooth dongle, men så er der jo noget med rækkevidden, og så kan jeg vel heller ikke styre det via apps og zonerne separat ?
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 22:05
Du får lige lidt om hvordan det virker med Sonos

Du har dit normale wifi netværk og din 3g/4g forbindelse på mobilen. Hvis du har slået både Wifi og Mobildata til, så vil den KUN bruge den ene af disse forbindelser, og det vil højest sansynligt være Wifi(Hvis du har været logget på et wifi netværk før som er tilgængeligt)

MHT Svartider på gamer siden, så vil gamere opleve en svartid der er lidt længere hvis der benyttes wifi.
Denne svartid øges markant hvis søster/bror sidder og ser netflix og denne er ved at Loade/buffe. når dette sker, bliver jeres wifi løsning i hjemmet belasted så og så meget, og så vil der være en der gamer og en der ser netflix der belaster det hele, altså to ting jeres wifi skal sende og modtage data til i to forskellige lokationer i hjemmet.  Jo flere enheder der er, jo tættere på grænsen kommer jeres wifi på sin begrænsning.
Er der feks 2 der ser netflix, eller i mange tilfælde bare en, og dette foregår over WIFI, vil bægeret flyde over og kan nu ikke holde styr på alt det der bliver fyldt i og så opstår der lange svartider/lav hastighed.
Vil foreslå at dem der gamer, gør dette på en kablet forbindelse, så op på loftet og træk nogle netværkskabler rundt og sæt dem i en switch der er sat til jeres router.

Upload forbindelsen i jeres internet forbindelse har også rigtig stor betydning for gaming, og den er som oftest en brøkdel af hvad download forbindelsen er, ting som skype, æder hurtig på upload forbindelsen når man laver videokald.

Køber du Sonos, skal: En enhed kobles på netværket med kabel og de resterende kan kobles op trådløst eller hvis det ønskes, kablet.
Sonos opretter sit eget netværk, og alt belastning sonos laver på det din internetforbindelse går gennem det kabel der er koblet til den første enhed, og berører altså ikke familiens oplevelse med at se netflix over wifi internt hjemme hos jer, kun ud af huset, så har i feks 20Mbit download er det rigeligt til at i kan høre Spotify i alle rum og se netflix på en tablet eller andet apperat.

Der er mange ting der kan have indflydelse. 

Hvis du vælger at købe Sonos og ikke ændre wifi kanalen på Sonos til noget andet end hvad der i forvejen er på jeres wifi, kan dette også godt drille lidt mht. til stabiliteten over wifi fordi de så vil slå's om det samme spektrum. Lidt lige som en to sporet motorvej hvor en lastbil forsøger at overhale en anden, så er der kø....

Håber det hjælper lidt, spørg endelig hvis du mangler svar på noget mere og/eller hvis der er noget jeg ikke har svaret på.. Det er så småt sengetid for mig, så jeg har sikkert overset noget ;)

EDIT: Hvis du køber Sonos og bruger det wifi signal, kan du åbne det til dine android enheder og streame den vej.
mvh

Redigeret af wezi - 12-Marts-2015 kl. 23:02
MvH Daniel
Til top
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JimmyS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 11:41
Mange tak for svaret :-)
Jeg kan godt se fordelen I sonos eget net..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu