recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til streaming - hjælp til medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til streaming - hjælp til medieafspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til streaming - hjælp til medieafspiller
    Sendt: 14-Marts-2015 kl. 13:56
Hejsa, lige lidt forhistorie..

Jeg arbejder på en SFO - vi har en del ipads og iphones i medarbejderstaben, med dem bliver der taget film og billeder som vi gerne vil ligge ind på en harddisk og så videre ud til 3 tv skærme... skærmene står nogle 100 meter fra hinanden... arbejdets netværk tillader pt ikke at man kan bruge airplay, så det bliver svært med apple tv... måske man skulle gå wd tv vejen... budgettet er ikke gigantisk... 

skal også gerne bruge en harddisk eller en form for nas som kan opbevare billederne og streame dem derfra... jeg har selv en seagate wireless plus, hvilket er genialt fordi der kan man både ligge film og billeder over fra ipads og iphones udenom itunes hvilket er en gigantisk feature :-) kan man også gøre det til en synology f.eks ??

Seagaten har også den feature at den opretter sit eget wifi - så på den måde ville man jo godt kunne se film og billeder via apple tv - men den kan jo så ikke connecte til alle 3 tv er da wifien er begrænset...

håber på al den hjælp jeg kan få.. skal gerne være ultra simpelt og brugervenligt.... 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 14:04
Det klarer Synology også via Appen DS File. Den har dog ikke WIFI, men jeg ville nu også anbefale at få den på et delt netværk.

En Raspberry Pi vil også kunne afspille film hvis den loades med Kodi. Den kan så styres med tablet eller smartphone. Ellers har mange TV gode muligheder for at afspille film hvis de er i MP4 format, som en iPad optager i.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 14:24
Hvad klarer synologien??? Altså at man kan ligge film og billeder over på harddisken ????

Tak for input.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 20:38
nogen der har flere inputs
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu