recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskelle Asus UX305FA bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskelle Asus UX305FA bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskelle Asus UX305FA bærbar
    Sendt: 13-Marts-2015 kl. 20:36
Hejsa.
Jeg overvejer køb af denne ultra-tynde notesbook, der bl.a. har gode anmeldelser på størrelsen og skærm.
Jeg kan se, at der er 2 versioner med 256 SSID:

UX305FA-FB003H
UX305FA-FB012P

Umiddelbart ser spec. ens ud. Begge har fx Core M-5Y10 processor.

Nogen der kan se forskellene, ud over prisen på ca. 1.000 kr.

NB. Hvis I har bedre forslag til bærbar, hører jeg gerne. Skal være nem at have med på farten, god skærm og batteritid. Skal primært bruges til Office-arbejde og fotoarbejde. Skal ikke bruges til spil.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 10:34
du skal bare vælge den billige af dem
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 12:11
Jo tak, men jeg vil da gerne vide hvad forskellen er?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 12:43
Af hvad jeg kan se kommer den ene med Windows 8.1 Pro og den anden med Windows 8.1
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 10:17
Undskyld jeg spørger, for jeg så nemlig også på denne computer, men er en Core M-5Y10 kraftig nok til billederedigering og fotoarbejde?
          
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 10:49
Som jeg har forstået det, så er Core i5 og i7 hurtigere. Men jeg søger ikke det hurtigste, og selv om Photoshop er krævende, så vil jeg mene, at det bør fungere problemfrit. Min datter har en Macbook Air med i3 processor, og den afvikler Photoshop fint - ja selv videoredigering med nogle tunge GoPro klip klarer den rimeligt.

Jeg har også en aldrende notesbook med Intel Centrino processor og 4Gb ram. Den klarer også Photoshop uden større ventetider.

Jeg fotograferer en del og jeg søger en PC, hvor jeg fx. på ferien kan lagre og arbejde med fotoene. Derfor en ultra-book.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 14:48
Ja en Ultra-book pga. nemheden ved transport?
          
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja en Ultra-book pga. nemheden ved transport?

Jeps, men jeg lægger også vægt på god skærm til fotoarbejdet og god batteritid.

Min søn skal også have en bærbar til studiet. Derfor har jeg også fulgt din tråd, hvor du efterlyser forslag.
Jeg er meget imponeret over de mange gode input, der kommer.

Han overvejer også Asus UX305, og har nogenlunde samme "krav" til specifikationerne som jeg.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2015 kl. 17:36
Ja lige præcis. Vi søger en bærbar som først og fremmest skal være nem at have med at gøre, og være god og hurtig til skolebrug. MEN, da personen der skal bruge den rejser meget frem og tilbage mellem Nordjylland og Sjælland pga. skole så skal den også kunne spille lidt når personen er udenbys, og det er så der "problemet" opstår lidt ved det krav, for var det nu bare "kun" skolebrug, ja så var grafikkortet jo rigeligt ved Intel HD og så en SSD disk, så kører det bare.
Der ud over kommer budgettet så, da pengene ikke sidder på træerne lige pt. og vi/han må begrænses til maks 6.500 kr.
Men mon ikke snart vi finder en løsning
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu