|
Forskelle Asus UX305FA bærbar |
Besvar |
Forfatter | |
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Marts-2015 kl. 20:36 |
Hejsa.
Jeg overvejer køb af denne ultra-tynde notesbook, der bl.a. har gode anmeldelser på størrelsen og skærm. Jeg kan se, at der er 2 versioner med 256 SSID: UX305FA-FB003H UX305FA-FB012P Umiddelbart ser spec. ens ud. Begge har fx Core M-5Y10 processor. Nogen der kan se forskellene, ud over prisen på ca. 1.000 kr. NB. Hvis I har bedre forslag til bærbar, hører jeg gerne. Skal være nem at have med på farten, god skærm og batteritid. Skal primært bruges til Office-arbejde og fotoarbejde. Skal ikke bruges til spil. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
du skal bare vælge den billige af dem
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo tak, men jeg vil da gerne vide hvad forskellen er?
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Af hvad jeg kan se kommer den ene med Windows 8.1 Pro og den anden med Windows 8.1
|
|
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld jeg spørger, for jeg så nemlig også på denne computer, men er en Core M-5Y10 kraftig nok til billederedigering og fotoarbejde?
|
|
|
|
jjdk
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg har forstået det, så er Core i5 og i7 hurtigere. Men jeg søger ikke det hurtigste, og selv om Photoshop er krævende, så vil jeg mene, at det bør fungere problemfrit. Min datter har en Macbook Air med i3 processor, og den afvikler Photoshop fint - ja selv videoredigering med nogle tunge GoPro klip klarer den rimeligt.
Jeg har også en aldrende notesbook med Intel Centrino processor og 4Gb ram. Den klarer også Photoshop uden større ventetider. Jeg fotograferer en del og jeg søger en PC, hvor jeg fx. på ferien kan lagre og arbejde med fotoene. Derfor en ultra-book. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Ja en Ultra-book pga. nemheden ved transport?
|
|
|
|
jjdk
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps, men jeg lægger også vægt på god skærm til fotoarbejdet og god batteritid. Min søn skal også have en bærbar til studiet. Derfor har jeg også fulgt din tråd, hvor du efterlyser forslag. Jeg er meget imponeret over de mange gode input, der kommer. Han overvejer også Asus UX305, og har nogenlunde samme "krav" til specifikationerne som jeg. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Ja lige præcis. Vi søger en bærbar som først og fremmest skal være nem at have med at gøre, og være god og hurtig til skolebrug. MEN, da personen der skal bruge den rejser meget frem og tilbage mellem Nordjylland og Sjælland pga. skole så skal den også kunne spille lidt når personen er udenbys, og det er så der "problemet" opstår lidt ved det krav, for var det nu bare "kun" skolebrug, ja så var grafikkortet jo rigeligt ved Intel HD og så en SSD disk, så kører det bare.
Der ud over kommer budgettet så, da pengene ikke sidder på træerne lige pt. og vi/han må begrænses til maks 6.500 kr. Men mon ikke snart vi finder en løsning
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |