recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg 49ub850v lyse striber/skygger ved lyse billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg 49ub850v lyse striber/skygger ved lyse billeder

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lg 49ub850v lyse striber/skygger ved lyse billeder
    Sendt: 11-Februar-2015 kl. 23:49
Hej Recordere folkens..
Jeg er lige blevet ejer at et næsten nyt Lg 49ub850v 4k tv, og er løbet ind i et mega irriterende problem allerede efter et par dage.. Problemet ligger i at der er nogle irriterende lodrette striber på skærmen og især ved lyse billeder samt især ved fodboldkampe hvor man ser den grønne græsplæne. Disse striber giver sig udslag i at det ser ud som ud der mørke striber fra top til bund, med cirke ti centimeters mellemrum på hele skærmen, dog skal man måske have et kritisk øje for at lægge mærke til det, men det generer alligevel..
Jeg opdaterede nærmest med det samme til den sidste nyeste firmware opdatering, og lagde derfor ikke mærke til om det var der ved den forrige firmware version. Grunden til jeg opdaterede med det samme var fordi jeg havde læst en del om en test, link her - http://www.hdtvtest.co.uk/news/ub850v-201408123879.htm   og da jeg ikke gad tænke på den test, håbede jeg på alle fejl var rettet med den nyeste opdatering.. Er der nogen af jer som har samme problem eller evt har en god guide til hvordan jeg firmware downgrader, så jeg evt derved kan tjekke om den gamle version også har problemet, eller om det er en hardware fejl på skærmen, eller bare en anden løsning?

Sov godt allesammen

Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 10:38
Når han skriver han lige er blevet ejer af et næsten nyt tv så kunne jeg godt forestille mig der ikke er nogen retur ret men måske tager jeg fejl?
Jeg er selv vanvittigt kritisk med mit tv og ved hvor irriterende div fejl er.
kan nærmest overskygge glæden ved en god fodboldkamp eller en fed film.
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 10:41
Sendte selv et lg tv retur grundet striber som beskrevet. Budet der afhentede tv'et oplyste at mange havde sendt lg retur grundet striber
Til top
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 11:10
Mange tak for jeres svar gutter.. Tvet er nu omkring 4 måneder gammelt, men det ændrer vel ikke på at de så skal reparere det indenfor garantien, eller tager jeg fejl? Hvad vil i eventuelt råde mig til at sige når jeg ringer til elektronik centeret som tager sig af lg reperationerne ? Hav en god dag
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 11:12
Det er en almindelige "feature" så det er ikke sikkert de tager sig af det!
Men tal for din syge moster, og forklar det som det er!
Til top
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 11:17
Puha jeg bliver godt nok skuffet hvis de ikke anerkender fejlen som banding, og bare prøver at tørre den af på mig.. Nå men jeg vil give dem et kald og høre hvad de siger, ligger lige et svar herinde når jeg har hørt fra dem 😃 tak for hjælpen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 11:55
Hvad vil du have de skal reparere?
Skal de sætte et nyt panel i? Et nyt panel er fuldstændigt ligedan og har også striber!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 11:57
Jeg må indrømme jeg håbede på det kun var nogle af skærmene og ikke allesammen som var berørt af disse striber, og at de så ja havde et ordentligt panel stående og kunne skifte med det ;)
Til top
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 11:59
De kan efter min mening ikke drive en forretning på paneler med striber, og må derfor komme med en løsning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 12:04
Man skal dog være opmærksom på, at disse LCD/LED billedfejl kan optræde i større eller mindre grad, og dette relatere sig helt reelt til det specifikke panel. Altså i et panel kan f.eks. Dirty Screen optræde ret sjældent - og i et andet panel i større omfang.

Det som er afgørende for f.eks. en udskiftning af et panel er hvorvidt billedfejlene ligger inden for eller uden for det normale (Tolerance).

Desværre virker det som om, at det f.eks. i England er meget nemmere at få udskiftet et panel med baggrund i kendte billedfejl - hvor i mod i Danmark, som er man mere overladt til leverandørens for godt befindende.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 12:11
Er det virkelig så svært at være lg tv ejer når der opstår problemer, i alle de år jeg har haft Samsung og haft brug for support, har der aldrig været problemer..
Til top
bruger udmeldt 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 12:13
Kan lige informere om at elektronik centeret henter tvet i starten af næste uge, så må vi så se hvor svært det bliver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu