recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny dac eller streamer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny dac eller streamer.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny dac eller streamer.
    Sendt: 16-Marts-2015 kl. 08:49
Har en Stello DAC100 nu.Vil udskifte den til noget bedre.Den bliver kun brugt til afspilning af musik fra pc.Vil en streamer gi et bedre resultat lydmæssigt.Og hvor langt skal man op i pris.
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 19:50
Det er svært at spå om uden at vide hvordan du streamer fra din PC. Men prøv at finde guides til optimering af din PC til streaming. Er du ikke tilfreds kan du jo prøve at låne en streamer hjem - det burde alle seriøse forhandlere kunne.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 20:45
Bruger usb kabel fra pc til min Stello dac.Vil da prøve at finde noget om optimering af pc til streaming.
Oppo 93. Lg 55 b6
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Har en Stello DAC100 nu.Vil udskifte den til noget bedre.Den bliver kun brugt til afspilning af musik fra pc.Vil en streamer gi et bedre resultat lydmæssigt.Og hvor langt skal man op i pris.

Hvad er det du mangler / vil forbedre?

Hvad er dine musikkilde (hvad filer har du)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 22:19
Jeg tror, at pengene ville kunne bruges bedre andre steder. Hvis DAC'en har ordentlig asynkron USB, så skal en ny DAC nok være seriøst dyr, for at være bedre.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 23:06
KlausDM.Ville være lettere at man ikke skulle tænde pc.Hver gang man vil høre musik.Bedre lyd.Men problemet bliver nok at mine filer er mp3.
Naiera.Kan ikke lige læse mig til om den har asynkron USB.

Redigeret af pnhh - 16-Marts-2015 kl. 23:24
Oppo 93. Lg 55 b6
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 23:17
Øh, ja, så skulle du nok starte med, at rippe din musik i et tabsfrit format!
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 23:26
Takker venter lidt med at gøre mere.Og vil så prøve at rippe mine musikfiler i et tabsfrit format
Oppo 93. Lg 55 b6
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 06:18
Jeg skal lige være sikker: du har en 5000 kr's DAC og spiller mp3 filer fra en pc?

I den prisklasse var jeg gået efter en decideret afspiller med diskplads, eller afspiller og NAS.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 07:23
KlausDM.Ja og den bliver kun brugt til afspilning af mp3 filer fra pc.Har i et godt forslag til hvad man skal købe.Er nok lettest hvis det er bygget sammen.Pris max 15.000kr.
Oppo 93. Lg 55 b6
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 12:29
Nu er det uklart hvad du gerne vil opnå, men de højttalere og en 15w rørforstærker synes ikke at være den bedste kombo. Jeg ville forsøge mig med en kraftigere transistorforstærker eller nogle mere letdrevne højttalere. Du kan sikkert få love at låne en forstærker hos din lokale hifi-pusher.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 21:21
Troede ikke der var nogen der afspillede mp3 mere.....til mp3 er alt dit grej totalt overkill !
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu