|
Bærbar -> HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
HansHolck ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2015 Sted: Vanløse, dk Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2015 kl. 10:29 |
Hej
Er ret ny, så stiller nok lidt dumme spørgsmål - håber, at I kan bære over med mig :) Jeg har en gammel bærbar (Thinkpad W500), jeg gerne vil bruge som mediacenter. Den skal tilsluttes mit tv og min forstærker (via USB 5.1 lydkort). Jeg vil gerne kunne bruge den til f eks popcorn time, afspilning af film og musik fra en server, og streame fra nettet. Findes der noget software, der kan klare dette? Og gerne muligt at styre fra IOS/Android/WP enheder (wp er ikke et must)? Og hvordan med tænd/sluk for pc'en? Mvh Hans |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Unified Remote kan styre alverdens programmer og også ude i selve Windows. Det findes til alle 3 platforme. Hvis den kommer på kablet netværk, kan du bare lade den gå i dvale efter fx 10 minutters inaktivitet, så kan du tænde den med wake on lan fra fx unified remote.
Kodi kan fx bruges til musik og film fra server. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
HansHolck ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2015 Sted: Vanløse, dk Status: Offline Point: 11 |
Ideen var egentligt, at det skulle være forbundet via Wlan, men har dog også mulighed for kablet netværk - Kan godt se ideen med WOL...
Bliver Unified Remote sat op med LAN-adresse på HTPC, så den ved, at den skal vække HTPC'en? Smider jeg Kodi ind ovenpå windows 7? Tænker at Unified Remote skal smides ind på alle enheder i systemet? Er der andet jeg skal bruge/vide? Tak fo hjælpen allerede :) Og beklager, hvis jeg spørger lidt dumt :) Hans |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Unified Remote har et "server" program som skal køre på pc, den sætter man til at starte med Windows. Ja det er via den lokale ip adresse og Mac adresse fra pc, men unified Remote kan selv finde den på netværket når man søger efter "serveren".
Kodi installerer du bare som alle mulige andre programmer :) denne kræver dog lidt opsætning for at alt ser godt ud. http://kodi.tv Der er masser af hjælp at hente derinde og herinde til Kodi. :) Redigeret af JordanDK - 19-Marts-2015 kl. 20:46 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |