|
Folders hvordan i Kodi (XBMC) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2015 kl. 15:06 |
Hej
Jeg er helt grøn i brug af Kodi, og kommer fra en WDTV boks. På WDTV's tilsluttede USB disk, havde jeg lavet en række folder med hver deres lille thumbnail , hvori jeg havde lagt forskellige genere film. Eks.: Børnefilm Små tegnefilm Optaget TV Børne Serier Voksenfilm Voksenserier Så var det sådan et når jeg valgte video på WDTV'en, så kom overstående folder frem, og kun dem, og man kunne så hoppe ind i den folder man ønskede. Dejligt nemt og forståeligt for børnene. Nu har jeg så forsøgt mig med Kodi, men kan ikke helt opnå samme simple mulighed som på min WDTV. Under movie, bliver alle film bare vist. Kan selvfølgelig vælge genrer, og så vælge anamationsfilm, men får det første er det noget bøvlet for ungerene, og så viser den også film fra alle folder. Så har jeg været inde under video, og lavet en smart playliste, som så jeg viser film fra en bestemt folder, og det virker også fint, men igen lidt bøvlet for ungerene, at først vælge video, og derefter playlist og så vælge f.eks. Børnefilm, som i øvrigt heller ikke kan få en thumbnail. Hjælp. Hvordan kan jeg få sat Kodi op, så det meget simpelt for ungerene, at kunne vælge mellem Børnefilm og børneserie og små tegnefilm? |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Først og fremmest hvilke skin bruger du?
Grunden til jeg spørger, er at i nogle skins kan man tilføje mapper på lige fod med film biblioteket og i nogle kan du også tilføje smartplaylist på lige fod med film biblioteket. Selv bruger jeg MQ5 skinnet, den har begge muligheder. For at få fx MQ5 skinnet til at virke skal der installeres et hotfix, da det ikke officielt ligger i repo efter overgangen fra XBMC til Kodi. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Ja da jeg er helt grøn, så bruger jeg bruger standard skin, altså Confluence.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Prøv skifte til Aeon Nox skinnet og læs lidt her
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=204928 Ellers skal jeg lige prøve at tjekke præcis hvordan. |
|
|
![]() |
|
Efter installation går du i indstillinger, (står lige under Aeon Nox), så Hjemmeskærm og vælg Setup The Aeon Nox main menu.
Så vælger du custom 1 fx og trykker på select widget, der vælger du afspilningslister til videoer. Husk og aktiver den og navngiv det du ønsker. Den skulle nu ligge på forsiden, sammen med film, videoer osv osv det er og samme sted du kan deaktivere de menuer du ikke bruger på forsiden. |
|
|
![]() |
|
Fedt. Jeg takker mange gange.
Det er endnu bedre end på min gamle WDTV. ![]() Ved du om der er mulighed for at ændre på udseendet af coverflowet med Aeon Nox skinet? |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Har fundet ud af det LOL
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Super, glad for at jeg kunne hjælpe. Ellers spørger du bare igen.
![]() |
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Jeg benytter mig udelukkende at Files mappen i min xbmc, faktisk har jeg slukket for Movies, TV Series osv. et sted under options og sat xbmc op til at starte direkte i Files.
I Files har jeg lavet shortcuts til "Anna's film" (børnefilm), "Film", "Serier", "NFL" og "TV optagelser". Under hver enkelt shortcut har jeg linket til en række foldere på forskellige drev, jeg har tingene liggende spredt ud over en række drev på min nas, så når jeg fx. klikker på "Film" får jeg vist indholdet af x:\film, y:\film og z:\film uden at behøve bekymre mig om hvilket drev de enkelte film ligger på. Klikker jeg på "Anna's film" dukker alle hendes film op med coverart og billeder fra filmen i baggrunden så det er nemt at kende forskel på Frosen og Madagascar. I min egen "Film" mappe får jeg bare en alfabetisk liste, da jeg synes det er nemmere og under "TV optagelser" er listen sorteret efter dato med nyeste optagelser øverst. Jeg bruger et skin der hedder Alaska og har fjernet samtlige options jeg ikke bruger. Den starter som sagt op direkte i Files og når man exit'er ud af den har man kun valget mellem Files og Shutdown. Jeg ved så, at hvis jeg bruger pil ned på Shutdown knappen får jeg mulighed for at komme ind i settings hvis det skulle blive nødvendigt.
|
|
![]() |
|
Det er også en mulighed at gøre det på den måde :)
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |