recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5090H fejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer 5090H fejl

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5090H fejl
    Sendt: 22-Marts-2015 kl. 19:18
Hej Alle

Mit Pioneer plasma er netop gået i stykker, og er vel efterhånden ved at være omkring 7 år gammelt. Vil høre om der er nogle af jer der kender fejlen, og om det evt. kan betale sig at få det repareret. Når jeg tænder fjernsynet bliver "lampen" (nederst i venstre hjørne) blåt, og når der er slukket er lampen rød. Når jeg tænder er der relæ der klikker og så begynder den blå lampe at blikke og fortsætter med dette (og der kommer intet billede). Normalt er den bare konstant blå når fjernsynet er tændt. Hvis jeg slukker med fjernbetjeningen bliver den igen rød, men så klikker relæet af sig selv og går over på blå igen, hvor den blå lampe så igen fortsætter med at blinke uden man kan få noget billede på skærmen. Fejlen har været der periodisk et par uger, og jeg har nogen gange kunnet løse det ved at tage al strømmen ved at tage netstikket. Dette virker dog pt. ikke længere og nu fortsætter fejlen. Det er bare ikke holdbart, at man ikke kan se noget på stuealteret. 

Nogen der har et godt bud eller evt. kender fejlen ??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 19:25
Prøv at Google "pioneer 5090 blink codes". Tæl, hvor mange gange den blinker, er det 8 er der måske en løsning her:
http://www.avsforum.com/forum/167-plasma-flat-panel-displays/1534540-pioneer-kuro-9g-euro-pdp-lx5090-8-blue-blinks-repair.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 19:42
Hej KlausDM og mange mange tak for hjælpen. Bare super, at der er så kvalificeret hjælp herinde. Er ret sikker på det må være fejlen, idet jeg har været inde og se at mit fjernsyn blinker blåt 8 gange og så en lille pause og så 8 gange igen. Sådan fortsætter det så indtil jeg slukker for strømmen.

Så mon ikke det er den IC regulator, som skal skiftes. Gad vide hvor man kan købe den henne, og mon ikke det er klogest at få den skiftet på et værksted, når man ikke har en avanceret gas lodde kolbe som i den youtube video som viser rep./udskiftning af IC regulatoren ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Hej KlausDM og mange mange tak for hjælpen. Bare super, at der er så kvalificeret hjælp herinde. Er ret sikker på det må være fejlen, idet jeg har været inde og se at mit fjernsyn blinker blåt 8 gange og så en lille pause og så 8 gange igen. Sådan fortsætter det så indtil jeg slukker for strømmen.

Så mon ikke det er den IC regulator, som skal skiftes. Gad vide hvor man kan købe den henne, og mon ikke det er klogest at få den skiftet på et værksted, når man ikke har en avanceret gas lodde kolbe som i den youtube video som viser rep./udskiftning af IC regulatoren ?
8 blå blink dækker over flere fejltyper, der er faktisk 9 Wink
Se her:

De skriver:
When it is flashing, can you press the DISPLAY button on the TV and tell me what happens.

der skal trykkes på "DISPLAY button" på fjernbetjening, det er for den amerikanske udgave af TV.
På den danske er det den der hedder INFO så vidt jeg husker (2. øverste række, til højre)
Ved trykke på den skal den skifte til at blinke orange et antal gang (1 til 8 eller 13) som så fortæller mere om fejlårsag.
Prøv det og fortæl her. Jeg har service manual til apparat.  Wink

Og hvor i landet bor du?

Mvh. JørgenT
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 21:10
Hej Jørgen

Også mange tak til dig. Jeg bor på midtfyn. Når jeg gør det du skriver så bliver den ved med både at blinke blå og orange. I den blå 8 blink sekvens når den at blinke orange 2 gange og 3 hvis vi tæller den med som kommer kort tid efter det sidste blå blink i sekvensen på de 8.

M.v.h.
Henry
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 23:26

Jeg bor på midtfyn. Når jeg gør det du skriver så bliver den ved med både at blinke blå og orange. I den blå 8 blink sekvens når den at blinke orange 2 gange og 3 hvis vi tæller den med som kommer kort tid efter det sidste blå blink i sekvensen på de 8.
Fyn er lidt langt væk fra mig. Smile
De 8 blå blink er alle "Failure in IIC communication with the main microcomputer"
hvor 2 orange er med MSP/MAP, og 3 orange er med AV switch.

Så tippet med defekt spændings regulator henvist i KlausDM's link kunne være et godt sted at starte.

Jeg fandt service info dokument ARP3480 til download her:

Side 72 beskriver fejlkoder.
Skriv gerne om resultat af reparation her i tråd. Big smile

Mvh. JørgenT
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 02:08
Hejsa

Mit 5090H har gjort dette et par gange gennem årene, har begge gange kunne afhjælpe det ved at slukke på hovedeafbryderen som sidder på undersiden af skærmen derefter har jeg taget netkabelt fra et minuts tid herefter jeg har tilsluttet netkablet igen og tændt på hovede afbryderen og så er det snart gamle plasma næsten uerstattelige vidunder startet på igen uden problemer 😃😃😃

Nej jeg tror desværre ikke det kan betale sig at ofte penge på at lave reparationer på et brugt 5090H. Vi kan bare glæde os over alle de gode oplevelser, det har givet os gennem årene......selve plasma panelet har jo en løbende reduktion i billede kvaliteter så vidt jeg husker sagde Pioneer 60.000 timer så teoretisk er vi nået ca 25 % i denne proces 😳😳😳
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 07:35
Hej Puma og Jørgen T.

Lidt surt du bor så lagt fra fyn Jørgen Smile Er ellers villig til at betale, hvis du kunne reparere fejlen og  det er noget der kan betale sig at ofre penge på. Men mange tak for din store indsats Jørgen, og jeg vil lige forsøge at kontakte et værksted for at høre hvad evt. rep. koster.

Puma har prøvet et par gange det du nævner med hovedafbr. på fjernsynet og så tage netstikket ud. Det har også virket efterfølgende i en kortere periode, men i går hjælp det ikke. Har ikke prøvet endnu  her til morgen. Det kan godt være du har ret, at det ikke længere kan betale sig at reparere på et ældre Pioneer 5090 H øv øv. Det var kalibreret af Otto, og det er med sorg i sindet, at skille sig af med det. Nå men sådan er livet og intet varer evigt. Hvad skal man så købe ?? 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 08:31

jeg vil lige forsøge at kontakte et værksted for at høre hvad evt. rep. koster.
Hvis I kommer frem til at reparation ikke kan betale sig, så sig lige til inden du smider det ud. 
Jeg kunne være interesseret i liget til donor organer.  Big smile

Mvh. JørgenT
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 08:34
Hej Jørgen. 

Skal nok have dig i tankerne.

Har lige haft netstikket ude en times tid, og nu virker det igen. Men det er selvfølgelig ikke holdbart, at man skal foretage denne øvelse hver anden dag, og det holder nok heller ikke i længden Smile 

Mvh. Henry

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 08:44
Set TV'et til en en stikkontakt med afbryder, så slukker du bare på kontakten hver aften du går i seng :) Så sparer du også på strømmen :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 08:55
Selvfølgelig kan det svare sig at reparere et godt TV. Sådan en manøvre bør ikke koste alverden at få lavet.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu