|
Problem med Asus Eeebox (ION)... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:11 |
Hey
Har en lille Asus Eeebox 1501 med dualcore Atom-cpu og ION-grafik. Kører pt. med Windows 7 og XBMC. Generelt kører den fint og afspilning af lokale filer går også uden problemer. Men HD-materiale fra Youtube og Netflix kan den ikke afspille uden at hakke. Jeg ved at der var nogle Silverlight issues et par år tilbage og ellers er Flash og den nyeste grafikdriver installeret. Nogen der har nogle forslag?
Redigeret af Jakabov - 24-Marts-2015 kl. 10:33 |
|
![]() |
|
dalhoj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hey jeg har også en 1501 med kodi(xbmc) og win 7.
Jeg har dog ingen problemer med streaming fra youtube, eller andre steder på nettet. Har du prøvet at opdater din grafik driver Ser du youtube via Kodi eller en browser, hvis browser så prøv at opdater den også |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Ja jeg har nyeste grafikdriver. Ser Youtube via browser som også er opdateret. Og du har ingen problemer med HD eller? Har du Netflix evt?
|
|
![]() |
|
dalhoj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Jeg har lige prøvet i IE 11 med en 1080P video, og den køre flydende, men hvis jeg tager 4K så hakker det.
Jeg har desværre ikke Netflix. Prøv evt at se hvilke programmer og processor du har kørende og der er en som bruger meget cpu kraft eller ram. Det kan være der er noget, som køre i baggrunden som sluger en masse. |
|
![]() |
|
Okay, lyder underligt. 4K tænker jeg ikke den kan køre men det er mere HD videoer på Youtube den ikke kan klare, af en eller anden underlig årsag.
Har tjekket og der er ikke noget der bruger nævneværdige resource, hverken på ram eller cpu. Og det er en helt frisk installation så der er ikke nogen unødvendige programmer.
|
|
![]() |
|
Ja det lyder mærkeligt.
Prøv evt med en anden browser. Og det er ikke et buffer problem, med at den ikke kan hente det hurtigt nok fra internettet. Køre du wifi elller kablet, hvis wifi prøv med et kabel Og det virker fint med andre maskiner i huset? |
|
![]() |
|
Jeg må lige prøve med IE, bruger Chrome normalt. Og den kører på kabel så det er ikke det. Ja alle øvrige maskiner kører uden problemer så det er ikke udbyder-relateret (har Waoo).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |