recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac og @
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac og @

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac og @
    Sendt: 26-Marts-2015 kl. 17:31
Har en bekendt som bruger "Log-me-in" programmet.

https://secure.logmein.com/

Men vi kan simpelthen ikke finde ud af at lave et @ i det program på en MAC

Alle andre steder på nettet virker @ som det skal og med en Ipad kan der sagtens laves et @ i det Log-me-in program.

Er der flere måder at lave et @ på en MAC ?

Kan det være noget a la engelsk tastatur som ved PC, at man skal lave @ med "Shift+2" i stedet for "Alt Gr+2" ?

Og i sådan et tilfælde, hvordan laves det så på en MAC ?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 18:01
alt + * (altså, den til højre for ø)

Redigeret af MaXer - 26-Marts-2015 kl. 18:02
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 19:38
er det en anden mac i logger ind på via logmein? eller er det en windows pc i logger ind på.

hvis det er sidste nævnte skal i lave snabel af som i ville gøre det på en windows pc.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 12:45
Det er på en MAC der logges på Logmein.

Vi har prøvet (Alt + *) men det virker ikke.

Underligt nok kan man heller ikke lave Æ, Ø & Å derinde, men det kan man alle andre steder på den MAC.

Det er som om tastaturet bliver engelsk/amerikansk så snart der logges på Logmein Confused Alle andre steder virker Æ, Ø, Å og @
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 12:52
LogMeIn understøtter ikke lokale tastaturer som f.eks. dansk, tysk og fransk særligt godt.

Det har været et kritikpunkt i årevis, men de har intet gjort.

Hvis den bruger US layout, så prøv Shift-2.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

LogMeIn understøtter ikke lokale tastaturer som f.eks. dansk, tysk og fransk særligt godt.

Det har været et kritikpunkt i årevis, men de har intet gjort.

Hvis den bruger US layout, så prøv Shift-2.

Shift+2 er også prøvet uden held.

Underligt nok virker alt som det skal via en Ipad, men ikke på en MAC

Men du kom med noget af forklaringen Big smile
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 13:08
Jeg kan ikke huske, hvad jeg tastede, da det er langt tid siden, at jeg har brugt det - vi bruger TeamViewer i stedet.

I kan evt. prøve at aktivere US tastatur på Mac'en og slå over på det, når det skal bruges i LogMeIn.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg kan ikke huske, hvad jeg tastede, da det er langt tid siden, at jeg har brugt det - vi bruger TeamViewer i stedet.

I kan evt. prøve at aktivere US tastatur på Mac'en og slå over på det, når det skal bruges i LogMeIn.
Eller aktivere visning af tastatur på skærmen.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu