|
Fade in/out lys |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Marts-2015 kl. 08:56 |
Er der nogen der ved om det er muligt at købe en boks, der kan sættes imellem en stikkontakt og en lampe, som vil give "fade in" og "fade out" lys når man tænder og slukker?
Det skal sættes i forbindelse med halogen spots. Jeg har prøvet google men har ikke kunne finde det jeg søger på forhånd tak
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du er frisk på selv at skrue noget sammen kunne dette være en mulighed:
http://elektronik-lavpris.dk/p47908/K8028_BYGGES%C3%86T:_Multifunktions_lysd230;mper/? Redigeret af opzouten - 31-Marts-2015 kl. 10:24 |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
http://www.velleman.eu/products/view/?id=347103 - ifølge manualen ser det ud som om den kan lave slow on/off med delays fra 5 sekunder til 2 timer.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
"Removed from our assortment" M.v.h. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Elektroniske transformere er typisk vanskelige at styre på den måde.
Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Det er GUI10 spots, som pt sidder direkte på ledningsnettet uden transformer.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
![]() Men hav også i tankerne at halogen udgår på et tidspunkt, kan ikke huske det præcist hvornår. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Præcist - det er mit problem. Jeg kunne godt sætte en manuel dæmper i stikkontakt gruppen, men det er ikke det jeg vil have.
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
I princip kan LK's ihc wireless dæmpere gøre det. Men udfordringen er, at man kun kan indstille tænd/sluk-dæmpehastighed, når den er linket til en ihc-controller. Ved ikke, om man kan indstille parametren og så fjerne link til controlleren, uden at indstillingen smutter.
Edit: Jeg har en "mobil stikkontakt dimmer" liggende, og kan evt. prøve det af i aften. Indstillingsmulighederne er disse: ![]() Redigeret af huntiedk - 31-Marts-2015 kl. 15:26 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Det er så hermed verificeret.
Jeg havde en "mobil stikkontakt dimmer" og et wireless batteritryk liggende. Jeg linkede produkterne til min IHC-controller, og kunne derefter indstille dimmeren til rampetid på 6s. Efterfølgende unlinkede jeg produkterne. Ved betjening på dæmperen var tænd/sluk-tiden nu 6s. Efterfølgende lavede jeg et direkte link mellem batteritrykket og dimmeren (stadig uden om controlleren), og ved tryk på batteritrykket tændes/slukkes ligeledes med den valgte rampetid. Og ja, det hele fungerede også med min IHC-controller slukket. Der er forskellige dæmpermodeller (den "løse" her brugte, en der erstatter en afbryder, en der monteres i rund dåse som lampeudtag, og vist også en, som kan bruges til indbygning); jeg vil forvente, at det fungerer med alle sammen. Du er velkommen til at få programmeret et sæt her hos mig, hvis du skulle vælge denne løsning (og ikke lige har en IHC-controller tilgængelig). EDIT: Man skal lige ha' med i regnestykket, at dæmperne kan håndtere max 250w. Så har du mere lys, skal man evt. bruge flere dæmpere og så linke dem sammen med samme betjeningstryk.
Redigeret af huntiedk - 31-Marts-2015 kl. 22:03 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Hej Huntie og tak fordi du gjorde forsøget. Det ser lidt mere kompleks ud end en boks imellem stikkontakt og lamper og jeg har lidt svært ved at se hvordan det vil passe ind hos mig - hvad skal der indkøbes?
Jeg har 4x25w halogen spots så det burde ikke være noget problem. Den multidæmper kunne også være en mulighed
Redigeret af Berdel - 01-April-2015 kl. 08:46 |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Berdel > du kan købe et IHC Wireless Dimmer lampeudtag. Og få en elektriker til at montere det efter evt huntiedk evt har konfigureret den. Nemmere bliver det vidst ikke.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |