|
wifi i hele lejligheden |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Male80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2014 Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Marts-2015 kl. 09:24 |
Jeg skal have sat noget udstyr op så jeg kan få trådløs wifi i hele min lejlighed lige nu dækker det ikke helt da lejligheden er ret lang og opdelt med nogen betonvægge.
Jeg har Telia 25/5 så der må helst ikke miste fart ved løsningen. Hvilket muligheder har jeg, peg gerne på et produkt som jeg kan købe hvis i kender et godt.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville købe et ap og montere det i den anden ende af lejligheden. Så trækker du et kabel mellem det ny ap og din router og sætter det ny ap op med samme ssid og kryptering men på en anden men "fri" kanal.
Mvh BS
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Tak for svar. Ja det kunne være en mulighed, hvilket ville være god der?Kan se man kan vælge en der køre trådløs gemmen strømkabler, er der tab af fart i hastigheden hvis man vælger sådan en løsning.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Som Bschmidt er inde på, hvis der ikke skal være tab af hastighed, skal der kabel mellem router og ap.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Min holdning til powerline og tråløs bro skinner vidst tydeligt igennem i N-OoF tråden :-D
Der findes flere "hokus pokus" løsninger med powerline adaptere og trådløs bro (WDS) men man skal seriøst overveje om det er investeringen værd da det >ALTID< vil gå ud over hastighed og stabilitet. Altså:
Ja det er meget firkantet stillet op men med skelen til de tråde der herinde og andre steder er med problemer med den form for netværk så er det ikke for firkantet IMHO. Mvh BS
Redigeret af Bschmidt - 15-Marts-2015 kl. 10:12 |
|
![]() |
|
Ja er ved at se på det og det er vist løsningen, hvilket access point kan bruges? Det skal være et der kan klare trådløs tilkobling.
Ser på Cat 5e UTP Netværkskabel hvilket jeg går ud fra er ok. http://goo.gl/HsO2iJ
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Sidder nuværende accespoint i midten af lejligheden? Klaus |
|
![]() |
|
Nej routeren fra telia er opsat (Kan ikke flyttes) i den ene ende af en 95 m2 lejlighed med 2-3 vægge ned til den anden ende.
Men der er lavet huller i vægge til tv-kabel som jeg kan bruge til netkabel, da jeg bruger ikke tv ud over nettet så skal det kabel skal væk alligevel.
Redigeret af Male80 - 15-Marts-2015 kl. 11:21 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Så din router er sikkert god nok, det er bare dens placering der fejler.
Træk et netværkskabel til et accesspoint i den anden ende af lejligheden, så er du "home free". Klaus (Hvis TDC standard router dækker 120m2 hus, 40m2 garage og 600 m2 grund) |
|
![]() |
|
Ja tror også at det er placering.
Hvis en kan pege på et access point de ved er god til en fornuftig penge må de gerne linke til den.
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Jeg har en Asus RT-AC68 router, den har jeg boostet, så nu har jeg FULD udslag på alle trådløse items i hele huset. Den er nu sat til at sende 500 mWatt, og ikke de alm. 80 mWatt som det ser ud til at routere sender ud. Kunne det være en mulighed ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |