|
Ny Router opsætning |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
moose74 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-April-2015 kl. 16:27 |
Hej.
Er pt. ved at rykke de sidste år af ![]() Er hos fullrate hvis router jeg syntes er noget bæ, så har fået en ny, men har problemer med at sætte den op, har været i dens instillinger, og lavet trådløst net i huset, og div. enheder der bruger wifi springer også på.... MEN kan ikke gå på nettet, hverken på mine enheder eller min stationær mac. Hvad er problemet her ?
|
|
tvix rocks !
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er de forbundet?
Har du checket at din nye router får en IP adresse på WAN netværket? Skriv IP adresserne på WAN og LAN herinde
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
moose74 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 136 |
fandt lige dette på fulrate
https://forum.fullrate.dk/forum/support/routere-og-netværksudstyr/825-opsætning-af-egen-router-bag-fullrate-standard?t=790 Hvad fanden er det for noget!, kan man ikke selv vælge sin router. lad mig forstå dette rigtig, den nye router skal sættes i forlængelse af den gamle, vil dets å ikke gå ud over kvaliteten af den ny router, har jo købt ny pga. at jeg ville have en mere stabil wifi, for det har jeg absolut ikke med fullrates.
|
|
tvix rocks !
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Du har forstået rigtigt. Jeg var også selv nødt til at sætte min egen router bag Fullrates skrammel (Zyxel).
Det gør jeg i øvrigt også den dag i dag med Stofa. |
|
![]() |
|
Er dit netværk blevet bedre ?
|
|
tvix rocks !
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Nu er det nogle år siden, jeg havde Fullrate, men det er klart min erfaring, at det er noget billigt skrammel, som ISPerne sender ud til deres kunder.
Wifi dækningen er blevet bedre med kvalitetsudstyr, og mulighederne for at lave ændringer i opsætningen er markant forbedret. Jeg husker især, hvor problematisk det var at arbejde med portforwardning i den Fullrate/Zyxel router. Og så er det i øvrigt også fedt at have 5GHz i et lejlighedskompleks, hvor 2,4 båndet er vildt overbefolket. |
|
![]() |
|
Det at sætte en ny router i røven af fullrates `s skrammel, vil det gøre wifi/airplay delen mere stabil ?, eller skal man overveje at skifte udbyder.
|
|
tvix rocks !
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det koster ganske vist en små 45min i selskab(telefonisk) med en supporter hos fullrate at sætte deres zyxel i bridge mode, men det er ALLE pengene værd(læs 10,- ekstra om måneden da der kræves fast IP-adresse). - har en asus N56U sat efter den, og har man appleenheder, så er det simpelthen et must at have sit eget, for deres er på ingen måde stabile overhovedet, og det ved supporterne også godt. Derfor gør de det hjertens gerne. (bortset fra at man skal have flere kasser koblet til, så er det på ingen måde noget du overhovedet vil kunne mærke efterfølgende. Det er kun den første ændring der koster besvær.
Redigeret af claus_jac - 03-April-2015 kl. 20:46 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Andre selskaber kan godt køre i bridgemode uden fast IP - det kræver kun en offentlig ip. Så måske kan der spares 10 kr. om måneden hvis man går dem på klingen og siger man ikke har behov for fast IP.
|
|
|
|
![]() |
|
Det lyder som en ide, lige læst afsnittet med egen ip/bridgemode, men der var også denne mulighed, hvad er forskellen ?.
Citat: Hvis du ikke ønsker at tilkøbe offentlig IP-adresse, kan du opsætte dit eget udstyr som switch/access point. |
|
tvix rocks !
|
|
![]() |
|
En offentlig IP og en fast IP to forskellige ting, men alligevel lidt det samme.
Man kan ikke have en fast ip uden at have en offentlig ip. Men man kan godt have en offentlig ip uden at den er fast, det er ofte billigere hvis de tilbyder det. Det giver ingen mening, som du har gengivet det. Det er sikkert en tekniker der har skrevet det og så har en tumpe prøvet at omformulere det, men i stedet ødelagt betydningen. Normalt slår man NAT fra i sin udbyders router og benytter den som modem. På den måde er det din egen router som er ydersiden af netværket og udbyders router er kun en konverter imellem din udbyders netværksteknology og ethernet standarden som din router kører. Men det er ikke alle udbydere som tilbyder at slå deres router fra.
|
|
|
|
![]() |
|
Fullrate tilbyder det
Opsætning af egen router/Offentlig IP
|
|
tvix rocks !
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |