Stort set alle indlæg i bl.a. dette forum har givet mig indtryk af, at det var håbløst at prøve at kopiere en Macrovision beskyttet fil uden særlige hjælpemidler, så har jeg ikke tidligere givet mig i kast med at prøve det selv.
Jeg har i mange år haft et gammelt, måske sygt Hauppage kort, som er blevet kasseret, da det gav et dårligt billede.
Det er nu udskiftet med et Zolio kort købt i Aldi. Det er et aldeles udmærket kort, som er baseret på Philips 7134 chipset. Det medfølgende program er ikke meget værd, men det behøver man jo ikke at bruge.
Jeg fik nu lyst til at eksperimentere lidt med Macrovision beskyttede film, så jeg anskaffede mig et kabel til at koble VHS og PC sammen og fik med det samme et pænt billede på PC skærmen.
Jeg bruger TMPGenc3Xpress / DVDAuthor til at lave mine DVD. Det kan jo ikke selv kan 'grabbe', så har jeg brugt det gode og gratis program VirtualVCR til at indlæse film på min HD. Det viste sig, at der slet ingen problemer var med Macrovision beskyttede film. Det hele gik så let og smertefrit allerede fra første forsøg, at jeg faktisk var overrasket. Jeg kan ikke få andet indtryk, end at al den snak, der har været om Macrovision problemer, er en storm i et glas vand.
Jeg tror ikke det er kortet, der er afgørende for resultatet, det er snarere programmet. Zolio's program indlæser også Macrovision film, hvorimod et par andre 'finere' video programmer opdager når filmen er kopibeskyttet og nægter at medvirke til kopiering.
Det ville da være spændende at høre om andres erfaringer med en lignende opstilling.
Erik Helmer Nielsen