|
Valg af TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Esben1990 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2015 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2015 kl. 11:56 |
Hej,
Jeg har kig på dette tv: Samsung UE50HU6905UXXE UHD LED TV, som lige pt. kan fås til 5399 på webhallen.com Jeg er ret imponeret af dets specifikationer, så jeg vil derfor høre jer, om I har erfaringer med dette tv eller lignende? Eller bare generelt har et forslag til et andet tv i samme prisklasse med nogenlunde samme specifikationer? På forhånd tak! :-) |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej og velkommen til
![]() Lige netop det tv har fået vildt dårlige anmeldelser , på bla HDTVtest , så det kan ikke anbefales. Ikke UHD kunne være Sony 50W805 eller Panasonic 50AS640 , i den prisklasse. MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Esben1990 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2015 Status: Offline Point: 8 |
Umiddelbart har jeg ikke kunne finde nogle dårlige anmeldelser på det? :-) er bare ret vild med 4K ideen til så billige penge :-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19816 |
Ja, men specs kan man bare ikke bruge til særligt meget ud over at finde et tal der er større eller mindre. Specs siger absolut intet om fjernsynets evne til at være en god billedformidler. Med andre ord - køb det og vær glad for specifikationerne. Du kan jo altid slukke det, når du er træt af at se på billedet. Alternativt, kunne du glemme specs og så købe et tv der er en god billedformidler og så glæde dig over billedet hver gang du sidder foran dit tv. 4K er for øvrigt ret ligegyldigt på et så lille tv, med mindre at du sidder meget tæt på skærmen. Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Og så kan du jo kigge lidt på denne tråd, inden du lægger dig fast på Samsung:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139580&PN=1&title=har-samsungtv-indbygget-forldelse M.v.h. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4841 |
Hej. Her er et link til HDTVTest: http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu6900-201405233782.htm Citat: VerdictThe Samsung UE55HU6900 is a case of you get what you pay for. Yes
it’s 4K, but only when the picture on screen is mostly still. Once the
camera starts panning, resolution drops away quite noticeably, and
unfortunately there’s no motion-enhancing technology available on the
set to reduce blurring. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det ser ud til, at for at kunne bruge det til noget fornuftigt, skal der købes et Evolution Kit. Panelet er 4K, men det er så det. Som det er ser det bl.a ud til at mangle HEVC som kræves for at kunne vise 4K. Der står heller ikke noget om HDMI 2.0. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Som jeg læser konklusionen, fra den engelske test, så kan det heller ikke bruges til ret meget, selvom må får et evolution kit, eftersom billedbehandligen er ringe og mangelfuld. M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Korrekt, det er jo også kun et TV i den lave ende i både serie og pris, så man får hvad man betaler for, og det er ikke meget på dette TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Jeg har haft det tv, og det er noget bras. Det er fuldstændig rigtigt, at ligeså snart der er bevægelse, bliver billedet ekstrem sløret, så meget at jeg på den ene fodboldkamp, jeg så, mens jeg havde tvet dårligt kunne se bolden.
You get what you pay for, er et udtryk som sjældent har passet så godt ved netop det tv. |
|
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
|
|
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |