recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHR og dvbviewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHR og dvbviewer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHR og dvbviewer
    Sendt: 06-April-2015 kl. 11:08
Hejsa

Jeg sidder og får gråhår...

Normalt bruger jeg HDHR direkte til mine mediecenter (fungere fint nok vil jeg ikke ændre på)

Men nu vil fruen gerne have EPG på sin ipad, så hun kan sætte optagelser direkte... lettere problem, da mine mediecenter ikke står tændt 24/7 (så remotepotato ikke en mulighed)

så tænkte jeg DVBviewer med Recording service på min WHS2011 det har jeg da læst om..

men tak.. jeg er lost.. jeg har indstalleret HDHR (og scannet kanaler alle er fundet)

Jeg har indstalleret DVBviewer og Recording service, jeg læse om at jeg skulle bruge Transedit for at få kanalerne ind..

Men der mangler nogle af kanalerne.. bla. dr1, dr2 og andre.. hvad skal jeg gøre :)

jeg har Yousee...
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 12:36
Hvem er din udbyder og hvor i landet?

Hos mig (Stofa) så var det at søge på 346 MHz 6900 64qam i transedit, så fandt den alle kanalerne.

Vh/Sirvival
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 12:45
Yousee og Kr. Hyllinge

det var ikke nok at søge på 143 MHz og 64qam... måtte søge på alle kanaler, men for at få de sidste ind, måtte jeg ligetilbage til hdhr for at se frekvenser på de sidste.

Så nu er det kommet over, men med sjove navne..

hvordan får jeg så koblet det sammen med recording service, og EPG.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 14:27
Er kommet lidt videre, har fået scannet alle kanaler (efter hvad jeg kan se), fået EPG ind, og fået recording service til at virke med web.. så jeg burde kunne planlægge en optagelse.

De står også på websiden at de er programeret..

Men den optager ikke noget :-/
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Er kommet lidt videre, har fået scannet alle kanaler (efter hvad jeg kan se), fået EPG ind, og fået recording service til at virke med web.. så jeg burde kunne planlægge en optagelse.

De står også på websiden at de er programeret..

Men den optager ikke noget :-/
Hvad står der i Device Status (i RS) når den skulle optage?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:51
Der stod ikke noget.. jo altså "idel".

kommer til at tænke på om det måske var fordi at udsendelse var gået i gang.. prøver lige at finde et program som starter om lidt..

(og så sorteret kanalerne.. men det skal vel ske i Dvbviewer..)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:57

Der stod ikke noget.. jo altså "idel".

kommer til at tænke på om det måske var fordi at udsendelse var gået i gang.. prøver lige at finde et program som starter om lidt..

(og så sorteret kanalerne.. men det skal vel ske i Dvbviewer..)
Du kan bare tage en udsendelse der er i gang, så starter den normalt med det samme
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 17:05
hummm nå det gør den så også nu... (har nok bare genstartet nok gange.. også vil lortet gerne)

2 hurtige tilbage ;-)

Sortering af kanalerne skal laves i selve dvbviewer?

Jeg gemmer optagelserne samme sted som de ligger via WHS2011, optræder de så automatisk i WMC7? eller skal jeg bladre via stifinder for at afspille dem?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:01

hummm nå det gør den så også nu... (har nok bare genstartet nok gange.. også vil lortet gerne)

2 hurtige tilbage ;-)

Sortering af kanalerne skal laves i selve dvbviewer?

Jeg gemmer optagelserne samme sted som de ligger via WHS2011, optræder de så automatisk i WMC7? eller skal jeg bladre via stifinder for at afspille dem?
Ja sortering skal foregå i DVBViewer. Husk at du skal stoppe RS servicen og genstarte den før du kan se ændringerne i RS. Jeg har ikke selv brugt WMC siden XP, så der må jeg melde pas 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu