|
Sonos & DNS? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ariake ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2011 Sted: DNK Status: Offline Point: 52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2015 kl. 17:15 |
Hej folkens.
Jeg har i mange år brugt Sonos, og for et årstid siden, da Sonos kom med en updatering der gjorde deres Bridge overflødig, fik jeg sat det op på en måde, således at jeg kunne tilgå Pandora radio via Sonos. I dag har jeg skiftet router, fra en standart Netgear router til en Apple Airport Extreme. Jeg synes umiddelbart at jeg har gjort det samme som jeg gjorde sidst, altså via Unblock-US har jeg skiftet routerens DNS og så mente jeg at dette gjorde Sonos i stand til at omgås den traditionelle blockering. Som nogen nok har luret, virker det slet ikke som det gjorde før, og jeg tænkte om der var noget der selv er kommet ud om denne blockering, eller eventuelt ved om en opdatering efterfølgende har gjort det umuligt at komme uden om den. Jeg ved det har virket for jeg har kunne bruge Pandora i over et halvt år, på alle mine controllere uden at skifte DNS på andet en min router, sidste gang. Så jeg er lidt rådvild over hvad der lige er problemet denne gang. Alle tanker og eventuelle kommentar er yderst velkommen. - Martin.
|
|
Jeg har en Ugle!
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruger også sonos med unblock us. Og her er opsætningen i min acus router lige som dunselv har i din apple.
Burde virke. Hvad når du tester unblock fra deres hjemme side. Giver den det land du ønsker på alle dine enheder. |
|
![]() |
|
Ariake ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2011 Sted: DNK Status: Offline Point: 52 |
Hvis jeg går på unblock-US fra min computer, så vil den så længe jeg ikke har opsat DNS på computeren, men kun over routeren tilkende give at min IP er aktiv, men selvfølgelig ikke opsat på computeren og derfor kan jeg ikke tilgå pandora pr. internet browser.
Hvis jeg sætter DNS op både pr. router og computer, kan jeg via controlleren godt tilføje pandora tjenesten i Sonos, men hver gang jeg så vil afspille en radiokanal fortæller den mig at den ikke kan afspille den da tjenesten ikke er tilgængelig i mit område.
|
|
Jeg har en Ugle!
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Hvis din airport er sat korrekt op, skal du ikke angive en dns-adresse i computeren for at det fungerer (men bruge den dhcp-tildelte). Så det tyder på at opsætningen i airporten halter... Jeg er ikke ekspert i denne, men jeg antager, at du har fulgt opsætningsvejledningen?
Setting up AirPort Extreme/Time Capsule with Unblock-Us |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Ja det er korrekt.
Har fulgt Unblock-Us egen guide, og nu når du skriver det sort på hvidt, mindes jeg bestemt heller ikke jeg gjorde noget med DNS på andre komponenter end routeren sidst det virkede. |
|
Jeg har en Ugle!
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Hmmm - bare det så ikke er uglen, der er gået i nettet
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Heh, eller katten for den sags skyld!
Ja det har jeg. Må lige hører med Mac mand ad engang, det er bare lidt træls, man bliver jo lidt afhængig af Pandora radio med tiden.
|
|
Jeg har en Ugle!
|
|
![]() |
|
Ja, så er jeg ved at være løbet tør for input, mon andre har samme setup... så byd ind :)
|
|
|
|
![]() |
|
Og så alligevel - kører du i bridge mode (dvs. hvad står der i "connection sharíng"-feltet)? Jeg læste et sted, at DNS-opsætningen ikke har nogen effekt i bridge mode.
|
|
|
|
![]() |
|
Nej kører ikke i bridge mode.
Selvom jeg har "startet for fra" et par gange, tænker jeg at jeg må resette min router, og alt mit sonos udstyr, samt controllerer og så prøve at sætte det hele op endnu engang. For som du selv siger, er jeg også ved at løbe tør for ideer.
|
|
Jeg har en Ugle!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |