recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til setup
    Sendt: 06-April-2015 kl. 20:50
Hej,

Har brug for lidt hjælp her: jeg har et par (i mine øjne) udmærket aktive højtalere. Dem vil jeg gerne ha sat til mit tv og Apple TV. For at få lidt bedre lyd ud af tvet og kunne streame radio mv fra min IPad osv. ud til disse højtalere. Fra mit tv har jeg kun toslink udgang og ligeledes på Apple TV'en.

Så hvad sætter jeg i mellem? Jrg er klar over at jeg skal bruge en D/A konverter men vil gerne kunne sidde i sofaen og skrue op/ned for lyden. Men de fleste DAC synes jeg koster en formue...... Eller er jrg ude i at skulle finde en forforstærker i stedet?

Please help me out here.....
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 11:57
Har dit TV ikke en hovedtelefon udgang du kan bruge?
Til top
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 12:04
Nope - desværre :-( Men vil også gerne kunne slutte Apple TV'en til med dets toslink (eller hdmi) uden fjernsynet er tændt.....
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 13:34
Jeg tror at en DAC eller Reciever er din eneste løsning, hvis du vil kunne skrue op og ned for lydstyrken. En god DAC koster snildt det samme som en middelmådig recieve, så valgte står imellem hvor god en lyd du vil sende videre til dine højtalere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu