recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mobil - data - Mallorca
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mobil - data - Mallorca

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mobil - data - Mallorca
    Sendt: 09-April-2015 kl. 10:56
Hej - Jeg har en bekendt der skal til Mallorca en 4 uger, han vil gerne købe et lokalt simkort med data som kan komme i telefonen og dermed også bruge den som hotspot for sin tablet – nogen der kan anbefale noget ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 14:02
Hej.

Det Spanske mobil marked er helt anderledes end det Danske. Tank op / Taletids kort, jeg ved ikke hvad du kalder det har, næsten altid et månedligt gebyr eller et mindste forbrug på 6-9 € pr måned.

Jeg ved ikke om jeg læser dit spørgsmål rigtigt. Men hvis det kun er til DATA brug vil jeg anbefale et sim kort fra den Franske supermarkeds kæde Carrefour.
De har butik på Mallorca. Det er noget lignende som Bilka.

Avda. General Riera, 152
07010 Palma de Mallorca

Kort:

http://www.carrefour.es/tiendas-carrefour/buscador-de-tiendas/ver-mapa.aspx?idtcm=tcm-5-3957

De har et forudbetalt Data sim kort 'Internet Móvil Prepago' hvor man betaler 1,21€  pr dag man aktuelt bruger det.
De første 100 MB pr dag er ved fuld hastighed, resten indtil midnat er så langsom.

http://www.carrefour.es/telecom/internet-movil-prepago/tarifa-diaria/mas-info/

Hvis det passer bedre kan man til dette sim kort fra sin mobil tilkøbe en pakke 'Bono 3GB' som giver 3 GB i 30 dage for 20€.

Hvis man ønsker at bruge det i længere tid har dette sim kort et minimums månedlig forbrug på 3,63€.

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 16:55
Mange tak - fin information, det vil jeg lade gå videre - han har lejlighed der og er der en 3 mdr. om året på forskellige tidspunkter. Jeg mente nu et simkort med både tale og data på så han ikke hele tiden skulle
skifte mellem dem.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 17:37
Jeg har af to omgange købt et simkort ifm. med ferie i spanien.

Det blev købt ind på ebay af noget der hedder "Offermovil"

http://www.ebay.co.uk/usr/ofermovil?_trksid=p2047675.l2559

Han har alt i den slags, så du kan bare sende ham en mail.
Hans adresse er: ofermovil.com@gmail.com

Hvis du skriver, hvad han skal bruge så sørger han for at registrere det så det er klar til brug ved ankomst. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 19:02

Hej.

Jeg ved ikke om han taler mest med Danmark eller Spanien. Men EU har sørget for at få sat Roming taksterne inden for EU ned.

Hos mange Danske udbydere koster det 1,77 kr at ringe fra en Dansk mobil fra EU og Hjem til Danmark.

Og kun 0,46 kr pr min at modtage et opkald fra Danmark mens man er i EU.

Så mange klarer sig med en Dansk Mobil og så en trådløs  MIFI eller USB stik til DATA.

Men ellers findes der 3,5 mobil netværk i Spanien og mange OVM ( andre virtuelle Mobil udbydere ) som bruger de stores netværk.

Alle de 3 store Movistar, Vodafone, Orange er meget dyre og har lange kontrakter. Men alle har DE mindre alternative operatører.

Jeg ved ikke hvordan dækningen er på Mallorca der hvor hans lejlighed ligger. Men det billigste er at tegne en kontrakt hos en mindre operatør der har dækning i hans område. Der findes operatører der ikke har binding eller et månedlig minimum. Men problemet er nok at finde en med billige DATA priser uden at skulle binde sig til at aftage en vis mængde data hver måned.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 22:26
Til top
alrmad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2013
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alrmad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 23:26
Hejsa. Jeg er bosiddende i Madrid. Er derfor ikke ekspert på Mallorca. Men Movistar, tidligere Telefónica, har givetvis den bedste dækning. Via en OVM som Yoigo kan man få adgang til Movistars netværk. Det fungerer som backup når Yoigos eget netværk ikke dækker. Yoigo kører pt en kampagne med fri tale og 20gb data uden binding for 29 EUR/måned, den hedder Yoigo Tarifa Sinfin.

Måske var det noget?
Allan
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 06:24

Hej.

Jeg skrev tidligere at der er findes 3,5 mobil netværk i Spanien.

Det halve ejes af Yoigo. Deres eget netværk dækker ca 50-60% af den Spanske befolkning.
og de bruger så Movistars netværk, hvor de så ikke selv har dækning.

Her er et link til SinFin. De første 20 GB er ved max hastighed og i øjeblikket er der 20% rabat i de første 6 mdr. Så at det kun koster 24€ om måneden.
Og det er uden binding, så en et måneds abonnement skulle være en mulighed.

http://www.yoigo.com/tarifas/tarifas-de-contrato/la-sinfin/

Men til et fortsat forbrug på kun 3 måneder om året vil jeg måske hellere kigge på Yoigos Taletidskort der hedder 'La del Cinco':

http://www.yoigo.com/tarifas/tarifas-de-tarjeta/la-del-cinco/

'Cinco Taletidskort i detaljer:

6.05 cent / min nationale mobile og fastnet nationale opkald, 24 timer dagligt

18.15 cent etablering af samtalen

12,10 cent indenlandske sms'er og international

36.30 cent national og international MMS-beskeder

Internet 1,45 € maks. / Dag i brug ved hastigheder på op til 384 Kbps. Adgang til P2P, eller IP-telefoni er ikke tilladt

Ingen minimum forbrug, ingen gebyrer og ingen obligatoriske genopladninger'

Men personligt ville jeg så hellere foretrække Carrefours DATA sim kort, som jeg beskrev i mit første indlæg. De bruger Oranges netværk.

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 08:45
Tak - tak alle. vi går igang med at kigge på jeres forslag.

vh... Nils
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:09
Den her ser nu ikke dum ud, spørsmålet er om den tillader hotspot ?

http://www.vodafone.es/particulares/es/descubre-vodafone/tourist-in-spain/
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Den her ser nu ikke dum ud 

Hej.

Vodafone Spanien er en af de Mobilfirmaer der har flest klagesager hos de Spansk forbruger organisationer.

Jeg ville ikke selv tegne en kontrakt med dem uden at jeg have læst og forstået hele den Spanske kontrakt.

Så jeg gik i gang med at lede. Det tog mig 2 minutter at finde ud af det det ikke er en kontrakt for en måned.
Det er en kontrakt der automatisk bliver fornyet.

' The new tariff is recurrent, that means that it will automatically be renewed after 30 days. '

Fandt informationen i dit links FAQ i nedeste højre hjørne.

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 13:46

' The new tariff is recurrent, that means that it will automatically be renewed after 30 days.

Satans ;-))  Jeg havde ellers læst FAQ - men ikke godt nok så

nils
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu