recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Anthem MXR710
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Anthem MXR710

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Anthem MXR710
    Sendt: 09-April-2015 kl. 21:21
Den er endnu ikke til salg! Jeg vil bare høre, hvad folk vil være villig til at betale for den geniale reciver. Den er købt i januar 2013 hos KT radio, og der er stadig godt 9 mdr. garanti på den. Den fremstår som ny, og alt original tilbehør og embalage følger med. Nypris hos KT radio i dag 21.990 kr.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:08
Slet ingen der har et bud på, hvor meget de vil betale for sådan en fætter, hvis de stod og manglede.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:20
Der er en MXR700 på DBA til 8500,- forestiller mig at den kan fåes for omkring 6500-7000,- 

Hvis jeg var dig ville jeg udbyde den til 10K og håbe på at få 8-9K for den. 

Ved godt at det er lavt, men high end produkter taber voldsomt i værdi og den er allerede "outdated" da den jo ikke har understøttelse på ATMOS som er det alle vil have.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Der er en MXR700 på DBA til 8500,- forestiller mig at den kan fåes for omkring 6500-7000,- 

Hvis jeg var dig ville jeg udbyde den til 10K og håbe på at få 8-9K for den. 

Ved godt at det er lavt, men high end produkter taber voldsomt i værdi og den er allerede "outdated" da den jo ikke har understøttelse på ATMOS som er det alle vil have.
Jeg tænkte også det ovenstående - sørgeligt men sandt Cry
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 12:00
Det er muligt, nyprisen er angivet værende kr. 21.990, men den er der jo ingen der har betalt; vel heller ikke du?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 12:00
Jeg håbede godt nok lidt at kunne få 10k for den. Men med nye formater på markedet falder værdien jo desværre hurtigt.

Hvad jeg har betalt, er vel for såvidt ligegyldigt. Ligesom at det er ligegyldigt, hvad folk kan forhandle den hjem til. Den eneste pris vi har at gå ud fra, er den pris den bliver udbudt til. Sådan er det vel med alle vare.

Redigeret af dr gonzo - 10-April-2015 kl. 12:02
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Hvad jeg har betalt, er vel for såvidt ligegyldigt. Ligesom at det er ligegyldigt, hvad folk kan forhandle den hjem til. Den eneste pris vi har at gå ud fra, er den pris den bliver udbudt til. Sådan er det vel med alle vare.

Nu er der en grund til, at det ifølge markedsføringsloven er ulovligt at reklamere med falske ”før-priser”. Altså når en butik angiver en fiktiv, høj før-pris, der enten aldrig har eksisteret eller kun været prissat med det beløb i ganske kort tid.

Det gør butikkerne jo for at få kunderne til at tro, at de sparer en masse penge, når du før-prisen var så høj.

Det er lidt den samme fremgangsmåde, du benytter. Jeg er godt klar over, at det ikke er ulovligt, men jeg mener, du på det etiske plan bevæger dig i en gråzone. Men jeg går da ud fra, at hvis en køber bider på, så får vedkommende også overdraget kvitteringen fra KT Radio og på den måde kan forvisse sig om, hvad produktet er blevet handlet til.

Når det er sagt, vil jeg gerne medgive, at det i princippet kan være ligegyldigt hvad et produkt er solgt til eller hvad nyprisen er. Hvis du efterfølgende kan sælge det til en pris, som både du og køber er tilfredse med, er alle jo glade. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 13:53
selvfølgelig vil en evtuel køber få min faktura fra KT radio. Men hvad jeg har betalt er stadig ligegyldigt. I den pris jeg har betalt, kan der jo spille mange andre faktorer ind: mængderabat, firmarabat, ventetidsrabat osv osv. Hvis man vil købe et brugt produkt, skal man jo selv gøre sig klar,t hvilken værdi det har for en og hvad man dermed ønsker at betale. Den eneste pris jeg har mulighed for at oplyse, er altså den pris varen bliver udbudt til på nærværende tidspunkt, og at sammenligne det med, at en butik opgive en falsk førpris er jo helt hen i vejret.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 14:54
I brugthandel øjemed er den oprindelige pris fløjtende ligegyldig. Selvfølgelig er det relevant at skrive, hvad den normale listepris er/var.
Den rigtige pris, brugt, er den som køber og sælger er tilfreds med. Og så er der ikke noget etisk rigtig eller forkert i det!

M.v.h.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 15:57
I sidste ende må det være købers ansvar at handle den til en pris vedkommende er tilfreds med, længere er den vist ikke. Wink
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 16:01
Om du har givet 5k eller 25k for den bør være fuldstændig ligegyldig for en køber. 
Det interessante er hvad en køber skal give for en ny, uanset vejl pris, og hvad han skal give for din.

Der er pt 11k sub til salg på dba. Sælger vil have 7k, men for mig er det alt for dyrt da jeg vurdere at jeg kan købe en ny til 9k og så køber jeg altså ikke en brugt for at spare sølle 2k
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg håbede godt nok lidt at kunne få 10k for den. Men med nye formater på markedet falder værdien jo desværre hurtigt.

Det eneste der er relevant er hvad folk vil betale for den og om det er nok til at du vil sælge. Om den har kostet 100.000 eller 5000 fra ny er lige så lige meget som hvad forhandleren i sin tid betalte grossisten for den.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu