recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming tjenester
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming tjenester

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming tjenester
    Sendt: 02-April-2015 kl. 20:08
Hej gutter.

Jeg er ikke så meget inde i det her streaming, med teknologier og specs i a/v.

Nu man snakker så meget om billedkvaliteten, at den skal være UHD ellers helst 1080p, hvad så med på lydsiden.? 

Det er vel bare kun et DD5.1 signal vi får med hvis vi streamer fra HBO, Netflix osv. er det ikke? Hvorfor er der ikke nogen der går op i at også lyden skal have det sidste nyk, så DTS HD Master og DD TrueHD lydspor bliver streamet.?

Der bliver bare gået så meget op i at det skal være UHD og 4K. Men i min verden er HD oplevelsen sørme også lydsporet, så det samlet er en HD oplevelse. Eller er jeg bare på tværs?

/kriller7000dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:33
Du får faktisk kun DD 5.1 hos Netflix, på langt de fleste dimser. Viaplay kan slet ikke levere mere end 2.0. HBO kan vist nok levere 5.1 på Samsung Smart Hub (Selvom der vist har været nogle problemer på det sidste) og på Xbox 360 (ikke One). 

Det er faktisk længe siden, at både DTS og DD Sagde at de var klar med lossless formater der passede bedre med streaming og som var kompatibel med forstærkere der kan klare DTS HD MA og Dolby True HD. Men hvor det bliver af? Spørg mig ikke..
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 01:08
Tror også samtidig at flertallet bestemmer.

Der er nok mange som ikke har et stort dyrt surround anlæg eller billigere, som streamer alligevel. Bare se hvor mange unge der nøjes med at streame fra mobile enheder.

Selv vores 3 børn er på den måde, de er ligeglade med om de skal se Netflix på iPad eller via deres tv.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du får faktisk kun DD 5.1 hos Netflix, på langt de fleste dimser. Viaplay kan slet ikke levere mere end 2.0. HBO kan vist nok levere 5.1 på Samsung Smart Hub (Selvom der vist har været nogle problemer på det sidste) og på Xbox 360 (ikke One). 

Det er faktisk længe siden, at både DTS og DD Sagde at de var klar med lossless formater der passede bedre med streaming og som var kompatibel med forstærkere der kan klare DTS HD MA og Dolby True HD. Men hvor det bliver af? Spørg mig ikke..

Anders, så var jeg alligevel ikke helt bagud. De skal da bare komme i gang skal de.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 06:42
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Tror også samtidig at flertallet bestemmer.

Der er nok mange som ikke har et stort dyrt surround anlæg eller billigere, som streamer alligevel. Bare se hvor mange unge der nøjes med at streame fra mobile enheder.

Selv vores 3 børn er på den måde, de er ligeglade med om de skal se Netflix på iPad eller via deres tv.

Det er der da helt sikkert. Men på denne måde kan streaming i mine øjne ikke konkurre med BD da der sidder millioner af mennesker verden over der vil streame hele pakken ikke kun nøjes.

Synes dit eksempel med jeres børn er irellevant. De er da også ligeglade med hvilken afspiller de hører deres musik på, for de ved ikke bedre endnu sikkert afhængig af deres alder selvfølgelig. 

Har selv en datter på 10 der streamer løs fra hendes Ipad, men hun ved også godt at fars anlæg er sjovt at se film på:-)
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 07:30
Hvad fylder en blu-ray film hvis man vil have det hele med? 25gb? Det kræver også en god forbindelse at streame så meget. Og så er vi vel tilbage til 
Citér Bare se hvor mange unge der nøjes med at streame fra mobile enheder.
Jeg ved det ikke, det er bare et gæt?

Men hvis de forskellige selvskaber har lossles løsning til streaming i skuffen, er der vel håb på vej.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af kriller7000dk kriller7000dk skrev:

Det er der da helt sikkert. Men på denne måde kan streaming i mine øjne ikke konkurre med BD da der sidder millioner af mennesker verden over der vil streame hele pakken ikke kun nøjes.

Synes dit eksempel med jeres børn er irellevant. De er da også ligeglade med hvilken afspiller de hører deres musik på, for de ved ikke bedre endnu sikkert afhængig af deres alder selvfølgelig. 

Har selv en datter på 10 der streamer løs fra hendes Ipad, men hun ved også godt at fars anlæg er sjovt at se film på:-)

Synes så på ingen måde man kan sige det er irrelevant, vores børn er da udemærket også klar over hvor det er sjovest se film, i stuen selvfølgelig.

Men de vil have det nemt, det næste jeg skriver er et gæt udfor mine egne betragtninger i form af jeg beskæftiger mig meget med store teenagere / unge.

Selv i den alder er de "fleste" ligeglade, med lyden, de vil selvfølgelig gerne have et godt billede.

Ud af de ca 60 millioner abonnementer Netflix har, hvis der kun er 3 - 5 millioner der ønsker bedre lyd, kontra de skal gøre det op med at det bare spiller uden så mange dikkedarer om du er på mobilt netværk, lave netforbindelser osv osv.

Selv vil jeg da også gerne ønske bedre lyd, men kan godt stille mig tilfreds, tror at 50% af vores Netflix kiggeri alligevel foregår i soveværelset hvor vi kun har et stereo setup.

Og tror langt fra de fleste egentligt gider starte en film eller serie op og så lige skal vente 2 - 10 minutter inden filmen starter da cachen lige skal fyldes op, og sikkert endnu længere tid for dem som ikke sidder med fiber forbindelser.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Jesper Flamand Jesper Flamand skrev:

Jeg ved det ikke, det er bare et gæt?</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
Men hvis de forskellige selvskaber har lossles løsning til streaming i skuffen, er der vel håb på vej.

Det kræver en super god forbindelse hvis du skal streame en 25 GB film.

Jo det er mere eller mindre et gæt, da jeg jo ikke har med alle unge og at gøre. Kan kun sige det ud fra mine betragtninger af dem som jeg har med at gøre

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 10:25
Men hvem har ikke en fornuftig forbindelse i dag? Krydser fingre for man arbejder på sagen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af kriller7000dk kriller7000dk skrev:

Men hvem har ikke en fornuftig forbindelse i dag? Krydser fingre for man arbejder på sagen.
der er mange der stadig sidder på TDC's kober
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 12:27
Det tidligere sted vi boede kunne vi garanteret en 2,5 Mbit linje igennem TDC Så vi valgte det hedgangende Skyline (gik konkurs) men der kunne vi få en 10/2 forbindelse med frit forbrug. Der var med trådløs, hvor vi havde en antenne der 10 m op over huset.

Redigeret af JordanDK - 13-April-2015 kl. 12:28

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 12:37
Selvom alle ikke har adgang til en stor forbindelse, så er det stadig ikke en undskyldning, for ikke at tilbyde en høj bitrate. Nu har alle streamingtjenester jo trods alt adaptive streaming, som de kalder det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu