|
advarsel ang. t.Amp |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-April-2015 kl. 17:37 |
Hey gutter
Vil lige lade jer vide, at man skal være lidt varsom med at bruge t.Amp til hjemmebio. Jeg bestilte først en E4-250 som viste sig ikke at virke efter specifikationerne,der var ingen led der viste indgangs signal,og den ville ikke gå i standby efter 15 min som manualen foreskriver,ydermere sidder der 2 stk. 80mm fans i som larmer mere end en jetjaget,og de kører konstant. Den "defekte" blev sendt tilbage,men Thomann kunne ikke finde fejl på den,hvilket overrasker mig lidt. Nuvel,jeg fik mine penge tilbage, og bestilte så en D4-500 som strecker har,da beskrivelsen også siger lav fan speed, hvilket passer nogenlunde, men med den her sat til synes audyssey så lige pludseligt at ALLE mine 4 atmos kanaler nu ikke længere var i fase, hvilket ikke var noget problem på E4-250,og det eneste der ville kunne frembringe denne fejl,er at audyssey lige pludseligt ikke dur længere,eller at der er byttet om på ledningerne inde i forstærkeren, ydermere gav D4 et forfærdeligt groun loop,som jeg ikke kunne komme af med,selvom den dertil indbyggede kontakt skulle kunne fjerne det,men ved aktivering af kontakten,flyttede jeg loopen fra de 4 tilsluttede atmos kanaler til resten af mit system. Nu er jeg så en smule i vildrede hvad pokker jeg så skal gøre,da jeg ikke længere har tiltro til de billige men heller ikke har 10-12k at smide efter en "rigtig" hifi effekt.. Nogen der har en ide? |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Crown's XLS serie!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
De er kun 2 kanals,ikk? Så prisen bliver jo også det dobbelte,og så er prisen jo tættere på "rigtige" hifi effekt trin. Ved du hvor meget blæserne i crown larmer? de skal desværre stå i min bio da jeg ikke har et "teknik rum" |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Jeg har selv 4 XLS 1500 (og skal havde 2 mere, når Anthem en gang kommer med en Atmos/DTS:X løsning) og de siger ikke en lyd, blæseren slår kun til når de bliver for varme, og det har jeg endnu aldrig oplevet, men i følge en anmeldelse jeg fandt på nettet, skulle de også sige meget lidt, selv om blæseren er aktiv. Og i forhold til watt er prisen ikke i nærheden af det samme som consumer hifi koster.
|
|
![]() |
|
Samme er blevet sagt om den t.amp D4-500 ang. blæser støj,at den kun kørte når den blev varm,og den sagde ikke noget,men den gik i gang efter 3 min,og slog så til og fra i et væk med forskellig hastighed,og støj. Og de blæsere i D4-500 var kun 40mm men larmede stadig så man sagtens kunne høre dem på 2m afstand. Du har garanteret dine stående i et rack i et andet rum end bioen,ikk? Hvad betyder det her på XLS 1000 4dB Linkwitz-Riley crossover, top/sub, top/top, sub/sub?? Nu er larm jo relativt,og nogen er ikke generet af det, men jeg er.. Synes min projektor larmer rigeligt ved low mode,ved high skal man se action på -5db for ikke at kunne høre den,så et tilføre endnu en blæser synes jeg ikke rigtigt om.. Tror jeg bider i det sure æble og sparer lidt mere sammen og køber en anthem pva4 Redigeret af Tsunamijhoe - 16-April-2015 kl. 20:09 |
|
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Mystisk med din E4-250. Jeg har selv 2 stk E-800 som fungerer perfekt. Blæserene larmer ad h..... til, men det vidste jeg godt før jeg købte dem. Godt at de står i et andet rum end hjemmebio'en.
|
|
![]() |
|
Jeg har dem stående i et andet rum ja... Men jeg har siddet og arbejdet i det rum, mens andre har set film i bio'en og har aldrig hørt dem, og jeg er meget overfølsom overfor blæser støj. Har afleveret et Panasonic plasma tv retur engang, fordi jeg synes det larmede for meget. Men jeg kan jo umuligt sige hvad der er den rigtige løsning for dig, men jeg var meget overrasket over ikke at kunne høre dem. Anthem MXR710 larmer mere, og jeg har aldrig set nogen på nettet brokke sig over dens støj.
|
|
![]() |
|
E4-250 virkede som også fint på nær de problemer med at den ikke ville gå i standby,ihvertfald lyste den aldrig rød som den skulle i forhold til manualen,jeg kunne selvfølgeligt bare slukke den på kontakten,jeg er ligeglad med den ikke viser led på indgangsignal,for enten er der lyd i højtaleren eller ikke,det behøver man ikke led til at fortælle. Tror Thomann er lidt træt af mig snart :-),så hvis jeg bestiller crown skal det være det sidste jeg bestiller,ellers er det 3 gange jeg har returneret varer :-D. Man får hvad man betaler for,men jeg havde alligevel forventet at de ville virke uden problemer, men at levetiden måske ikke var så lang da de til den pris ikke bruger dyre komponenter. |
|
![]() |
|
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Jeg har også købt t.amp forstærkere. 3 stk TA1050 MK-X og 1 TA2400 MK-X.
Jeg har ikke oplevet nogle problemer med dem udover blæserstøj. Jeg har bestemt mig for at skifte de blæsere til nogle lydløse (pris 150 kr pr forstærker). Jeg synes, at de er et røverkøb til prisen.
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
![]() |
|
Hvor har du fundet de lydløse 24v DC blæsere der sidder i dem? |
|
![]() |
|
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Øhh, søgte bare lidt på edbpriser efter blæsere i den størrelse.... Det er måske en helt anden type blæsere, som jeg skal bruge, end dem jeg finder der. Indrømmer, at jeg ikke har styr om det er 24v DC. Det er det jo nok ikke, når du spørger
![]() |
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
|
![]() |
|
Hva med denne her ?
http://www.ebay.com/itm/PC-Computer-Case-System-Cooling-Fan-Cooler-24V-24Volt-80mm-2Pin-80x80x25-Silent-/111501400888?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19f6005b38
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |