recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal en sub til CM1 setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal en sub til CM1 setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AS SM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AS SM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal en sub til CM1 setup
    Sendt: 12-April-2015 kl. 13:27
Hej

Mit setup er således:
2 stks. B&W CM1
Rotel RA-12 (http://www.rotel.com/uk/Products/ProductDetails.htm?Id=505)

Mit rum er ca 20 m^2, med forlængelse til køkkenalrum med totalt 45m^2. 

Jeg mangler noget dybde i min musik, så vil meget gerne supplere med en sub enhed. Jeg har søgt på forummet, men vil gerne høre Jeres anbefalinger hvilken jeg skal vælge. Af budget tænker jeg maks 5.000kr, men hvis det koster 2.000 er det også helt fint. 
I forlængelse til mine højtalere har jeg kigget på denne B&W ASW610 (https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/bowers--wilkins-asw610/). Kan I anbefale den? Eller findes der bedre alternativer til prisen? 

Jeg er ret ny indenfor subs, så er der nogen faldgrupper? Noget der er vigtigt at den har?  

Mvh Steffen 

Redigeret af AS SM - 12-April-2015 kl. 14:01
Til top
AS SM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AS SM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 12:41
Mangler I nogen oplysninger, eller bare ingen der har lyst til at hjælpe? :)
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 14:39
Jeg ville nok tage en SVS
Denne ligger i de 4500 og tror ikke du kan få noget bedre i denne klasse
http://www.av-connection.dk/?PGr=6082&ML=2159

Hvis du kan gå lidt op
http://www.av-connection.dk/?PGr=6921&ML=2159
Jeg har selv den gamle model af denne og der er max smed på explosioner osv
Den er også hurtig nok til musik
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 14:52
ASW610 er en glimrende sub til prisen... Den spiller ganske fint og levere et fornuftigt "punch"

Køb evt brugt, så får du mere for pengene.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 16:19
Jeg har igennem de sidste år haft glæde af en ASW610 og altid været rigtig glad for den.

Sjovt nok er det en SVS SB2000 jeg er skiftet til.

Og SB2000 er bedre subwoofer. Den koster så også en del mere.
Jeg oplevede i en direkte sammenligning, at min asw610 faktisk slet ikke var så skidt kørende endda;). Ikke at jeg mistænkte det, men fik løst til at prøve andet og bedre.
ASW610 er bestemt ikke en skidt sub og med 2, som du kan købe brugt billigere end SB2000 er du altså rigtig godt kørende.
Jeg ville dog også have rummets størrelse i mine overvejelser. I min optik´, er grundet til at asw610 stadig spiller godt i en sammenligning med SB2000, at jeg har et lille rum. Jeg er slet ikke i tvivl om at asw610 ville komme voldsomt til kort meget hurtigt ift SB2000 i et langt større rum.

SB2000 har mere volumen. Mere kontrol og i mine øre integrerer den bare formidabelt, med mine små Dali Motif. Og så levere den bare et dB niveau 610 ikke kan.
Kom til, ved en fejl at afspille film scene på reference niveau, efter en lyd kalibrering. Og inden jeg fik slukket fik jeg hørt en skud duel. Der var smæk på min SB2000 der. Stadig fuldt kontrol og det var ikke den jeg var bange for der havde brækket sig, men derimod min fazon. Begge overlevede dog;). Men det gav mig også et billede af potentialet på SB2000 - den kan altså spille bragende højt
Til top
AS SM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AS SM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 21:30
Fedt, tak for de gode svar. 

Jeg fik øjnene op for SVS, og ikke mindst at SB-1000 var til en fin pris. Så det blev den - nu glæder jeg mig til at den kommer :) 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu