|
Film |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2015 kl. 10:47 |
Den aktive filmfan er i dag ikke mere kun en som køber sine film, men søger i stigende grad mod andre platforme. Er det at eje film ikke mere det primære, når film bare er nemt at søge hen til på f.eks. streaming?
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For mit vedkommende er svaret et både købe skiver og biografen. Det kommer an på om filmen er en som helst skal ses på et stort lærred med superior lyd eller om det er tilstrækkeligt med en 55" og 5.1.2 opsætning.< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
|
.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Nogle har jo taget et valg, når de vælger at sælge hele filmsamlinger, så er det måske fordi streaming trækker i stedet for?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så afgjort på skiver!
Der vil være en tom fornemmelse hos "generation streaming" når de om nogle år ikke har film/musik på fysiske medier. Streamingtjenester lukker, andre kommer til. Alt er et virvar, hvor de er underlagt streamingtjenesternes forgodtbefindende. Sådan nogenlunde sagde en "vinyl nørd" i morgenTV. |
|
![]() |
|
Dem der er skyld i, at det så går i en lidt ensporet retning, det er køberne og/eller producenterne.
De sjældne film får mindre udbredelse, hvis det kun går i en retning.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Her købes der fortsat film, da det giver en bedre oplevelse på billed- og lydsiden.
Streaming er dog også kommet til, og jeg ser mindst én film om måneden på denne måde. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2119 |
Jeg køber også skiver, men hvis man kunne streame nye film i HD med minimum DD 5.1 ville jeg nok bruge det noget mere. Det skal siges at jeg bruger streaming rigtig meget og er tilfreds med kvaliteten på Netflix, men de har så ikke de nye film.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jeg køber fortsat film, men der er klart længere imellem. De film jeg køber, er dem jeg betegner som musthaves, pga. af billede eller lyd, primært lyd.
Ellers købes de fleste på tilbud, når de har været ude noget tid. Syntes stadig 170-200kr er liiiige en tand for meget for en film der bare skal ses. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Jeg køber must have film på skive. Men hvis jeg støder på film på netflix jeg ikke lige syntes om jeg skulle købe eller ej, så ser jeg den på netflix og hvis den er god, så køber jeg på bud
|
|
![]() |
|
Nu kan man stemme på flere muligheder. Det kan måske give et mere klart bud?
![]() Redigeret af tonice25 - 18-April-2015 kl. 16:34 |
|
![]() |
|
Køb via download er nok noget, der kun tiltrækker få, som hellere vil have filmene på skiver?
Redigeret af tonice25 - 18-April-2015 kl. 16:36 |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Køber mine film. Jeg gider ikke gøre meget i streaming, så længe man sidder med en til tider halvsløv netforbindelse. Desuden er det problematisk når film/serier bliver fjernet fra streamingtjenesterne. Jeg har netflix nu på anden uge, kun for at se Better Call Saul. Ellers bliver den ikke brugt til noget.
Desuden kan jeg godt lide at have materialet stående. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |