|
Samsung *suk* |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2015 kl. 19:11 |
|
Hej alle, jeg har skrevet en anden tråd hvordan jeg får lyd fra mit tv ud analogt til en Sonos. Problemet er at mit nye Samsung tv (55h7005) har to analoge muligheder, hvor en er høretelefon-stikket og en anden er en analog converter via ARC.
Men SUK, første løsning via høretelefon giver et højlydt "puf" når man tænder og slukker tv'et. Virkede ellers upåklageligt i mit gamle samsung tv. Har søgt via ARC og det giver ingen puf lyd, men der kommer en knasende lyd som især sker når der kommer reklamer eller man skifter kanal. Er lidt opgivende på det hele, ville helst have en Sonos kompatibel løsning da jeg også har Sonos sub. Er jeg virkelig tvunget ud i en Sonos Playbar til at få det til at virke? Det er den eneste native digitale enhed Sonos har. Er tv'et defekt? Kan man forvente at lyd eksternt ud fungerer eller er det bare "sådan det er - lev med det"? Måske nogen selv har erfaringer. Pft. Casper |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tænker egentligt på om du kan ikke undgå puffet fra højtalerne ved bruge en strømspareskinne. Sådan du sætter tv i Master porten og connect AMP og højtalere i slaveportene?
Jeg er langt fra sikker på det vil virke dog. Ellers skriv til Peter Pan angående et højtaler relæ, det ved han en masse om :) |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
|
Jeg har en Sony Soundbar m trådløs subwoofer model HT-CT770 tilsluttet via ARC HDMI det fungerer super med kanon lyd , ydermere har jeg 2 stk Samsung M5 trådløse højttalere sluttet til også som jeg kan gå ind og vælge imellem , der er ingen overgangs støj...
|
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
|
Tal for inputs, kan ikke greje om det er tv'et der er noget galt med siden så få oplever problemer med tilsvarende. Især fordi mit ældre 40ES8005 ikke har lign. Problemer. Kan være jeg skal høre Peter Pan om hans viden eller alternativt ringe til Samsung. Kan ikke være rigtigt at både ARC og hovedtelefon indgangen skal lave ballade på et dyrt tv.
|
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
|
Dyrt tv?
Klaus |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
|
Umittebart, når jeg ser manualen, så burde TV'et også ha en analog lydudgang. Har du prøvet dette?
Og så har TV'et også optisk udgang. Her kunne du evt. sætte en DAC på. Det kunne være at det er din ARC til analog der er problemet. |
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Hvad er det for en konverter du snakker om ?
ARC er signal der sendes retur til en soundbar eller receiver via HDMI. Mig bekendt kan du ikke få en decideret konverter fra HDMI retursignal og til analog. Går ud fra du istedet mener en DAC sat på den optiske udgang ? Hvilken model er dette ?
|
||
![]() |
||
|
Det er en Lindy ARC DAC, så den skulle være god nok til formålet. (Også anbefalet af andre herinde) Teknisk virker den også som den skal, den har desværre kun løst problemet med PUF ved slukning, men det problem er så erstattet af knasen i lyden i programmer i stedet..
|
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
|
Så lærte du noget nyt i da Jan ;-) ARC til phono Klaus |
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Nådada...ja der kan man bare se ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |