recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj/susen i fronthøjttallere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj/susen i fronthøjttallere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Støj/susen i fronthøjttallere?
    Sendt: 21-April-2015 kl. 10:26
Halløjsa

Jeg har netop gravet mine gamle Jamo Classic 8 op fra kælderen og har udskiftet de små satelitter i surround setuppet. Der er dog en hel del støj/susen i højttalerne. Det kunne jeg ikke med de små satelitter jeg havde før. Støjen kan sagtens høres fra min position i sofaen. 

Kan det være højttalerne der er defekte? Eller receiveren?
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 10:55
Højst sandsynligvis ikke højttalerne....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 14:22
JEG ER med på en lytter her
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 11:05
Hvis niveauet ændrer sig når du regulerer volumen er det formentlig bare støjgulvet du kan høre. Der kan så være mange årsager til, at støjgulvet er højere en normalt. 

Du kan jo prøve at vælge en analog kilde, og kortslutte indgangen (signal til stel). Hvis støjen ikke forsvinder er det forstærkeren der har et problem. 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 12:02
Jeg oplevede også støj i mine subwoofers og den blev højere jo mere jeg skruede op. Jeg løste det ved at lave en elektrisk forbindelse (bare en ledning fra stel til stel) imellem min receiver og min subwoofer forstærker og så gik det helt væk. Måske du har 2 apperater som skal forbindes? Får alle elektriske apperater i kæden strøm fra samme stikkontakt? Hvis ikke så prøv at forbind dem til samme 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Hvis niveauet ændrer sig når du regulerer volumen er det formentlig bare støjgulvet du kan høre. Der kan så være mange årsager til, at støjgulvet er højere en normalt. 

Du kan jo prøve at vælge en analog kilde, og kortslutte indgangen (signal til stel). Hvis støjen ikke forsvinder er det forstærkeren der har et problem. 
hvis niveauet sinket sig først når der kommer et signal fra kilde?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 16:10
Er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener, men når der kommer et signal fra kilden vil dette maskere støjsignalet, og det vil lyde som om det bliver lavere. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener, men når der kommer et signal fra kilden vil dette maskere støjsignalet, og det vil lyde som om det bliver lavere. 
hvis jeg bare tænder min htpc, så dæmpes susen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu