|
Støj/susen i fronthøjttallere? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-April-2015 kl. 10:26 |
Halløjsa
Jeg har netop gravet mine gamle Jamo Classic 8 op fra kælderen og har udskiftet de små satelitter i surround setuppet. Der er dog en hel del støj/susen i højttalerne. Det kunne jeg ikke med de små satelitter jeg havde før. Støjen kan sagtens høres fra min position i sofaen. Kan det være højttalerne der er defekte? Eller receiveren?
|
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Højst sandsynligvis ikke højttalerne....
Klaus |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
JEG ER med på en lytter her
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Hvis niveauet ændrer sig når du regulerer volumen er det formentlig bare støjgulvet du kan høre. Der kan så være mange årsager til, at støjgulvet er højere en normalt.
Du kan jo prøve at vælge en analog kilde, og kortslutte indgangen (signal til stel). Hvis støjen ikke forsvinder er det forstærkeren der har et problem.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Jeg oplevede også støj i mine subwoofers og den blev højere jo mere jeg skruede op. Jeg løste det ved at lave en elektrisk forbindelse (bare en ledning fra stel til stel) imellem min receiver og min subwoofer forstærker og så gik det helt væk. Måske du har 2 apperater som skal forbindes? Får alle elektriske apperater i kæden strøm fra samme stikkontakt? Hvis ikke så prøv at forbind dem til samme
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener, men når der kommer et signal fra kilden vil dette maskere støjsignalet, og det vil lyde som om det bliver lavere.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |