|
Computer vækker sig selv fra dvale |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-April-2015 kl. 20:13 |
|||
Nu har jeg et par gange taget min computer i at være tændt, på trods af, at den er sat i dvale.
Jeg har tjekket wol, og det er ikke slået til. Kender I andre ting, der kan få computeren til at vække sig selv fra dvale?
|
||||
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Er det windows? Så prøv fra en commando prompt at skrive powercfg -lastwake, den siger hvorfor den sidste er vågnet.
|
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Automatiske Windows opdateringer ?
Automatiske anti-virus opdateringer ? Et eller andet program som er sat til at automatisk opdatere sig selv på et bestemt klokkeslæt, selvom computeren ikke er tændt ? Starter computeren fra dvale hvis man bevæger musen (afhænger af den enkelte pc) ? |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tester jeg lige næste gang det sker.
Nu spørger jeg kampdumt. Kan man teste det noget simpelt sted. Eller er det et mindre detektivarbejde?
|
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det kan godt være detektivarbejde. "powercfg -lastwake" giver mig normalt ikke noget brugbar information på Windows 7, så jeg ved ikke hvor meget man kan håbe på at se der. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
Pizzabager
Redaktionen Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis musen er sat til at kunne vække den, er de nogen gange lige følsomme nok, nogen gange skal man bare gå forbi computerbordet så musen rykker sig 1/100 milimeter også starter computer..
|
||||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ved du hvor jeg kan se det. For musen er meget følsom. |
||||
Pizzabager
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis du mener om jeg ved hvor man kan slå musen fra, så nej desværre, jeg havde engang et program jeg brugte til min htpc, hvor man kunne indstille hvilke dele (mus, remote osv)der skulle kunne vække htpc ud af standby, men kan ikke huske hvad det hed, der findes nok en måde i vindows, men kender den ikke :(
|
||||
Pizzabager
Funktioner
Tak(0)
|
|||
fandt programmet det hed mst
http://slicksolutions.eu/mst.shtml Ved ikke om det er nogen hjælp, det er sikkert ikke blevet opdateret i en evighed..
|
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Mvh. JørgenT
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Øhh, var det ikke nemmere at bare sætte computeren i dvale, og så bevæge musen for at se, om computeren vågner? Det tager vel max 2 minutter.. Ikke at det dermed betyder, at det ER musen som vækker computeren. Men så har han i det mindste konstateret en mulig kilde. |
||||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Der var vist også noget sf en tanketorsk fra min side af |
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |