recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: B&W 804S samt Lyngdorf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: B&W 804S samt Lyngdorf

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Morra19 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2015
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morra19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: B&W 804S samt Lyngdorf
    Sendt: 22-April-2015 kl. 20:29
Hej folkens,

Jeg går og overvejer noget mindre til musikken, og vil i den forbindelse høre en vurdering på følgende:

Bowers & Wilkins 804 Signature
Lyngdorf SDAI2175
Lyngdorf CD-1
Taralabs Helix 8
Van Den Hul The Orchid XLR

Alle delene er fra 2008, og fejler absolut ikke noget. Der er kvittering på det hele.

Mvh.

- Morten
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 20:47
Farve på dine 804S?
Til top
Morra19 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morra19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 20:53
De er sorte.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 21:39
Okay - Når du har dem vurderet må du gerne skrive da jeg godt kunne være køber til dem:) 

Er dog åbenlyst ikke i stand til at give dig en objektiv vurdering ;)
Til top
Morra19 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morra19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 21:40
Det skriver jeg bag øret.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 12:20
804s går på dba.dk til mellem 12-14000 kr alt efter farve og stand. Generelt rykker gulvhøjttalere ikke så hurtigt som førhen, men de populære mærker kan altid sælges til en fornuftig pris. Er der mærker i enheder trækker det kraftigt ned. Små bitte mærker i kabinettet har ikke den store betydning.

Din Lyngdorf sdai-2175 har jeg set til mellem 4500-6000 kr, igen lidt efter alder og salgsvillighed.
Til tilsvarende cdafspiller er set til mellem 4000-5000 kr. Cdafspillere er dog ikke så nemme at afsætte mere.
Helix 8 måske en 1000 kr.
Vdh the Orchid xlr fik jeg selv fornyligt 1200 kr for på dba.dk
Ovenstående er typiske udbudspriser fra dba, og tit skal der handles lidt jo.

Generelt vil jeg sige: hav tålmodighed. Og sælg ikke samlet. Ved samlet salg fåes typisk en lavere pris, og man er
afhængig af at ramme præcist den kunde som går og kigger på hele sættet.
Og det er virkelig vigtigt at tage nogle gode fotos i godt lys, der viser standen.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Morra19 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morra19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 13:23
Må nok erkende at jeg havde forventet en væsentligt højere pris på højttalerne, de står jo i 30.000 i nypris. Cd'en bliver svær, og så beholder jeg den muligvis, forstærkeren lyder meget fornuftigt. Tak for input.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Morra19 Morra19 skrev:

Må nok erkende at jeg havde forventet en væsentligt højere pris på højttalerne, de står jo i 30.000 i nypris. Cd'en bliver svær, og så beholder jeg den muligvis, forstærkeren lyder meget fornuftigt. Tak for input.

ja - brugtmarkedet er ikke hvad det har været.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

ja - brugtmarkedet er ikke hvad det har været.

Hørt!
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 19:06
Enig. . Det er lidt øv for os måske halvgamle drenge.
Specielt high end cd (af naturlige årsager) og gulvhøjttalere er presset. Mange i dag er jo til streaming og sonos og små fikse løsninger 😄. Det bærer Hifiklubbens katalog også præg af.
Jeg sætter virkelig pris på den gode kvalitet og et godt lydtryk til musik, men bestemt også til film. .
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 19:13
Uden at blande mig for meget synes jeg altid højtalere har kostet omkring 50 % af nypris efter nogle år.

Jeg så meget på de gamle 803D i en periode som alle blev handlet til omkring 30K brugt efter et par år.

Mine MS5 blev solgt og købt til 32-35 kroner hvor nypris var 37k stykket.

Da jeg havde 800D blev de købt/solgt til 65.000 kr. som igen er halv pris.

Det samme galt mine 804N i sin tid der røg til 12.000 kr.

Så de sidste 5 år jeg har handlet højtalere har det været samme niveau som er cirka 50 % efter 2-3 år. Dem der sælger dyrerer har dem til salg i flere år. Bare se det klassiske på 804S lige nu til 25K som har været til salg i en evighed på dba.

Det samme gælder det par til 14K som heller aldrig ser skyggen af et salg.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 19:20
"Mine MS5 blev solgt og købt til 32-35 kroner hvor nypris var 37k stykket. "

Så har de godt nok også tabt meget værdi. Det lyder som en dårlig investering.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu