recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMAX i Århus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IMAX i Århus?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IMAX i Århus?
    Sendt: 21-April-2015 kl. 18:09
Er der planer om en IMAX-biograf i Århus?
Er film i sådan en biograf 2D eller 3D?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 19:11
IMAX kan være begge dele
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 20:50
steno museet har jo noget der ligner en smule, men det er udelukkende ved meget specielle lejligheder der bliver fremvist bio-film. Men stadig noget af en oplevelse at se selvom det typisk er af mere "teknisk" karakter de fremvisninger de har. :-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 16:42
Er det virkeligt værd at give dobbeltpris for en biografbillet fordi det er IMAX?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Er det virkeligt værd at give dobbeltpris for en biografbillet fordi det er IMAX?

Hvorfor lukker du sådan noget lort ud, når der ikke er skyggen af sandhedsværdi i den udtalelse. Hvor lavt vil du gå med din løgn historie ?

Cinemaxx fisketorvet
mvh Infinity
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 21:30
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42258&title=regler-og-retningslinjer
punkt nr1
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvorfor lukker du sådan noget lort ud, når der ikke er skyggen af sandhedsværdi i den udtalelse. Hvor lavt vil du gå med din løgn historie ?

Cinemaxx fisketorvet

ingen grund til at reagere så voldsomt, prisen i IMAX er jo vildt dyr. Fint nok at de skriver at en billet koster 135,- men du skal påregne gebyr hvis filmen er over 2 timer og gebyr for 3D. Jeg har betalt 355,- for 2 biletter til Avengers, det bliver altså 177,50 kr. pr billet. Og sidste jeg var i biffen betalte jeg kun 85,-, altså er prisen over det dobbelte af min sidste biotur.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 22:27
Du sammenligner skidt og kanel.
Sammenligne en helaftensfilm i 3D med din 2 timers 3D Avengers billet. Så er den langt fra dobbelt så dyr.

Selvfølgelig koster ny og bedre teknik mere, vi skal jo betale for det ellers kommer det ikke.
Men vi er da i vores gode ret til at vælge standard udgaven til en billigere penge.
Vi har valget.

Redigeret af Infinity - 25-April-2015 kl. 22:31
mvh Infinity
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42258&title=regler-og-retningslinjer
punkt nr1

Der burde også være en linje om at man skal holde sig til sandheden og grove fordrejninger/overdrivelse skal undgås.
mvh Infinity
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 09:34
Nu var det faktisk hobitten som er 3 minutter længere end Avengers jeg var inde at se og jeg så den i HFR 3D altså må der siges at være tale om den nyeste teknologi. Eneste forskel er, at jeg så hobitten om eftermiddagen og skal se Avengers om aften. Så der er på ingen måde tale om en usamdhed eller en voldsom overdrivelse.

Men forsæt du bare med at forsvare en totalt overdreven prissætning. Forstil dig en famillie på 4 skulle ind og se Avengers en aften, de skal betale 705kr. For billetterne og så skal de ha snack og cola, så ender vi tæt på en pris på 1.000kr. Synes du ikke at det er dyrt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 12:23
Hvad gav du for at se Hobitten i HFR 3D ? Skal det være halv pris har du givet under 88 kr., og så var det nok ikke i en voldsom stor sal på premiere dagen, vel?

Hvor var det du så Hobitten i HFR 3D til en pris under 88 kr. ?

Og igen, Har man ikke råd til at gå ind og se en sprit ny film i absolut nyeste teknik, så findes der billigere alternativer, og dem kan man jo bare bruge.
mvh Infinity
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Hvad gav du for at se Hobitten i HFR 3D ? Skal det være halv pris har du givet under 88 kr., og så var det nok ikke i en voldsom stor sal på premiere dagen, vel?

Hvor var det du så Hobitten i HFR 3D til en pris under 88 kr. ?

Og igen, Har man ikke råd til at gå ind og se en sprit ny film i absolut nyeste teknik, så findes der billigere alternativer, og dem kan man jo bare bruge.

Pointen er at man stadig betaler en del mere. En film som "Avengers: Age of Ultron" kan man se til 100,- kr. hvor IMAX er 175. Stadig en stor pris forskel.
Personligt synes jeg ikke det er pengene værd, specielt ikke hvis familien skal afsted.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu