|
Android TV bokse. |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-April-2015 kl. 09:01 |
|
Hej. Nexus Player Kan nu købes i Danmark. Men bør man hellere kigge sig om efter et at de nye TV med indbygget Android TV, eller er det bedre at anskaffe sig en separat boks. Jeg har i de sidste par måneder læst om 3 forskellige bokse. Razer's Forge TV til $99.99. Den kommer med en quad-core Qualcomm Snapdragon 805 processor på 2.5 GHz, 2 GB RAM og 16 GB lager: http://www.tomshardware.com/news/razer-forge-tv-android-gaming,28987.html Google Nexus Player koster kr. 749. Den har en 1,8 GHz Quad Core Intel Atom. Kan decode HEVC men har kun 1 GB RAM og 8 GB lager. Er det nok? Hvor mange af jer ville i dag købe en ny mobil med kun 8 GB? http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=12594&zoneid=5 Der findes en LolliRock custom ROM. Som laver Nexus Player om fra Android TV og til ren Android. Den sidste version er LolliRock 1.6: http://forums.androidcentral.com/google-nexus-player/488771-lollirock-rocks-custom-rom-nexus-player.html Men når den kører ren Android ser NetFlix Nexus Playeren som en mobile device, og bruger så en lav skærm opløsning. NVIDIA SHIELD sælges fra maj i USA til $199. Det forventes at den senere kommer til Europa. Den har en Tegra X1 Octo processor med A57/A53 cores og Maxwell 256 core GPU med 3GB RAM, 16GB lager samt et MicroSD slot (128GB) Den kan afspille 4K 60 Hz over sin HDMI 2.0 port, og har selvfølgelig Gigabit Ethernet. Og som det sigers 26 sekunder inde i video'en øverst i dette link, at 'forhåbentlig kan man se Netflix og Amazon i 4K, hvis de godkender det' http://www.pcworld.com/article/2892248/nvidias-shield-console-is-a-4k-android-tv-that-streams-full-pc-games-from-the-cloud.html Hvad bør en Android TV boks koste. De 2 første koster $100 og den sidste $200. Men $100 er priserne uden en Game kontroller. Sådan en er inkluderet i den til $200. Så den reelle pris forskel er kun $50-60. Så det bliver noget andet end priserne, der kommer til at afgøre hvilken der får bedst fat i markedet. Og måske bliver det politiske og ikke tekniske årsager, der afgør hvilke enheder vi kommer til at kunne 4K materiale på: 'Why you can't get 4K Netflix and Amazon on a PC or Mac:' http://www.techhive.com/article/2858474/why-you-cant-get-4k-netflix-and-amazon-on-a-pc-or-mac-even-though-theyre-capable.html Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En Android TV boks skal koste de samme som en Apple TV, det tror jeg er en nødvendighed for at den ikke-tekniske forbruger skal tage den til sig.
Et andet spørgsmål er, hvor mange er interesserede i at anvende boksen til spil? Dem der vil spille har en Xbox, Playstation eller Wii. Nexus'en har nok de ringste specs, men det er en Nexus device, hvilket er vigtigt for mig. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Lige med Android TV, betyder Nexus ikke så meget, da Google alligevel styrer platformen med jernhånd. De står for opdateringerne og de må slet ikke brande enheden som Android TV, hvis ikke Google har kontrollen. Det eneste producenterne selv må styre, er de ekstra apps, der medfølger enheden.
Men jeg er enig i, at en barebone enhed, skal prissættes som en ATV. Når en ny ATV med App Store kommer, altså. Lige nu kan ATV ikke helt hamle op med AnTV, pga mangel på App Store. Men en enhed som Nvidia Shield er dog lidt speciel. Den har musklerne til at trække spil og kan tilmed vise 4K.så her tro jeg netop, at folk kan acceptere, at den er dyrere. Rygterne om ATV4 er jo mange. En ting er dog 99% sikker: Den får App Store. Og så er der mange spekulationer om der ikke også dermed, kommer langt større fokus på spil. Så måske kan der tilkøbes controller eller en bundle med ATV og controller i en pakke, og dermed også et dyrere produkt. Det er rigtigt, at de mere hardcore sofagamere, vælger en XBONE eller en PS4. Men jeg ser spil på små streamere i direkte konkurrence med Wii U. Muskelmæssig, så vil alle kommende produkter alligevel banke Wii U sønder og sammen. Wii = casual gaming. Det vil en ATV4 og alle AnTV også være. Forskellen er bare, at ATV og AnTV er bedre til streaming end Wii U (mener kun den har Netflix som brugbar tjeneste i DK). Wii har dog nogle mere kendte spil at trække på.
|
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Nogen der ved hvad der findes af Android TV STB med DVB-C tuner i?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
Hvorfor skulle en ATV4 have en ekstern controller og indeholde spil?
Det er jo netop det man gør med sin telefon i dag..... Klaus |
||
![]() |
||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
|
Se det ville jeg også gerne vide. Har søgt med lys og lygte, og ikke fundet nogen. Ville være genialt til ældre TV, som både kunne få ny tuner og smart-tv platform. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
|
Hej. På Android TV hjemmeside er vist de 6 firmaer der i øjeblikket laver Android TV udstyr. 3 der laver bokse: ASUS, nVidea og Razer. 3 der laver TV: Philips, Sharp og Sony. Jeg ved ikke om der skulle findes Apps til en af de USB stiks der kan modtage DVB-C eller DVB-T2. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
De eksisterer ikke endnu. Pt. er tuner-delen kun integreret i Android TV, når man køber et tv fra Sony eller Philips (når de da kommer).
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Øvkay så må vi vente endnu engang. jeg forstår ikke at de ikke kan se det smarte i en samlet løsning til apps og almindeligt TV. i stedet skal man have flere forskellige interfaces et til TV delen og et til streaming delen håbløst Når man egentlig bare vil bruge sin fjernbetjening til at styre både og fra samme indgang og samme miljø.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Sony Android TVer er på markedet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
|
Sådan som jeg forstår det - så komme de nye TV at kører med en begrænsede udgave af android og så er de nok ikke så smarte som en android box. Jeg kører med en minix neo x8-h android box - og jeg syntes at det funker som et godt smart TV. Det slår helt klart mit nye LG 49UB850V smart TV mange gange.
Redigeret af Niller55 - 30-April-2015 kl. 16:36 |
||
![]() |
||
|
Hej. Til jer der fortrækker en ren Android boks findes der en LolliRock custom ROM til Nexus Player. Det giver jer alle fordelene, plus nogle få ulemper ( NetFlix i lav opløsning ) i Android.. Jeg har læst om nogle meget begejstrede brugere på nettet. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |