recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows opdatering hver dag??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows opdatering hver dag??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows opdatering hver dag??
    Sendt: 03-Maj-2015 kl. 07:21
Hej.

I det sidste stykke tid (over 1 uge tror jeg), har der hver dag været en Windows opdatering. Så hver dag når jeg skal slukke computeren, så er der en opdatering på sluk computeren knappen. Kan det være rigtigt? Er der andre der har oplevet det samme?? Jeg har Windows 7.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 08:46
Nej
Check i dit system log (Eventviewer).
Her kan du se hvilken opdatering der installeres.
Det er nok den samme der inst, da inst. fejler.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 09:04
Download og installeret Windows update Readiness tool http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3132
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 10:14
Hvad med at slå automatisk update fra og så selv gøre det manuelt den 2. tirsdag hver måned når der frigives nye updates.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 14:41
Nu kan jeg godt lide at der er automatisk opdatering.

#fiskerendk; Prøvede det, men fik at vide at den opdatering eller program ikke kunne installeres.

Så kiggede jeg i Windows Update - og nu tror jeg måsek jeg ved hvad det var. Måske det var skype opdateringen. Fordi jeg har indstillet skype til ikke at opdatere, da de nyere opdateringer er/var dårligere end de gamle versioner - så jeg installerede en ældre version af skype og slog automatisk opdatering fra i skype. Så det kan være det.

Men jeg synes det er lidt mærkeligt at Skype ligger under vigtige opdateringer og MSE under valgfrie.

Hvilke opdateringer ville I mene at jeg skal installere?? MSE ville jeg selv mene - hvad med alle de windows opdateringer, der af en eller anden mærkelig grund ligger under valgfrie??

Thorvald.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

I det sidste stykke tid (over 1 uge tror jeg), har der hver dag været en Windows opdatering. Så hver dag når jeg skal slukke computeren, så er der en opdatering på sluk computeren knappen. Kan det være rigtigt? Er der andre der har oplevet det samme?? Jeg har Windows 7.

Hej.

Jeg har en Windows XP som gør det samme. Ja, jeg troede heller ikke at XP blev opdateret mere.

Det sker når den:

'Installing Windows Malicious Software Removal Tool - April 2015 (KB890830)'

I Event Viewer viser den:

'Windows Update Agent - Installation - 17' eller 19

Så prøvede jeg at lave en Manual Update:

'Windows Genuine Advantage Validation Tool (KB892130) were NOT Installed.'

Når jeg prøver at 'Review your Update History' viser den 13 gange

'Windows Malicious Software Removal Tool - April 2015 (KB890830)  -  Status OK'

og så 6 gange:

'Windows Malicious Software Removal Tool - April 2015 (KB890830)  -  Status NOT OK'

Så de første 6 gange den prøvede er det gået galt, men de sidste 13 gange burde det være gået godt.

Er der nogle af der jer der har en ide?

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 21:40
Denne opdatering mislykkes:
Opdatering til Windows 7 til x64-baserede systemer (KB3048761)

Installationsdato: ‎05-‎05-‎2015 21:37

Installationsstatus: Mislykkedes

Fejldetaljer: Kode 800F0902

Opdateringstype: Valgfri

Installer denne opdatering for at løse problemer i Windows. Hvis du vil have vist en komplet liste over problemer, der er inkluderet i denne opdatering, kan du se den tilknyttede artikel fra Microsoft Knowledge Base for at få flere oplysninger. Når du har installeret elementet, skal du muligvis genstarte computeren.

Flere oplysninger: 
http://support.microsoft.com/kb/3048761

Hjælp og support: 
http://support.microsoft.com

Mvh. Thorvald.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 22:02
"Opdateringstype: Valgfri"

Marker at du ikke gider at have den opdateret - så er den ged barberet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 22:45
Alt, undtagen Skype, har jeg taget - har ikke brug for Skype, så denne er skjult. Men ellers alt andet. Selv de valgfrie, da nogle af dem er fejlrettelser og andre er forberedelser til den gratis opgradering til Windows 10, så denne opdatering skulle glide noget lettere nedBig smile. Efter, hvad jeg har læst mig til på det engelske Windows-forum.

Har dog somme tider haft et heftigt bøvl med at få den til at æde opdateringerne!! Fandt så ud af, at jeg kunne få den til det, ved at når den lige akkurat har startet selve installationen, så laver jeg selv en genstart, ved at højreklikke på Startknappen, og så Genstart - så skal den nok tage dem.

Vent, mens den downloader optateringerne...
Vent, mens den forbereder installationen...
LIGE, når den har startet selve installationen, så genstarter jeg!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

"Opdateringstype: Valgfri"

Marker at du ikke gider at have den opdateret - så er den ged barberet.

Klaus

Tænker du på den opdatering som mislykkedes (og som måske mislykkes hver dag)? Men hvad er det for en opdatering - nogen der ved det?

Thorvald.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 11:27
Thorvald - Det står i det link du selv har skrevet:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 12:27
Jeg læste det, men synes ikke jeg blev klogere af det. Derfor spurgte jeg...  LOL

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu