|
Alternativ til WMC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Maj-2015 kl. 18:56 |
|
Jeg søger et alternativ til window media center til min datters PC. Det er win 8.1 og jeg vil ikke opgradere til Pro.
Hovedkrav er at programmet skal kunne optage fra HDHomerun og ikke lokale DVB-C tunere. Og opsætning skal være enkel samt indtil at bruge TimeforTV EPG data via XML. Optagelse skal kunne starte fra PC standby og lukke ned igen som WMC gør det. Jeg kan se følgende alternativer: XBMC, Media portal andet? Hvad vil i anbefale udfra de simple krav jeg lister?
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har kørt med Media Portal som primær tv løsning de sidste 7 år på samme måde som de fleste benytter en ekstern boks.
Betjeningen sker via en MCE RC6 standard fjernbetjening og TimeforTV EPG virker mere eller mindre out of the box og serie optagelse virker acceptabel. Vil anbefale at kombinere det med IR Server Suite, da man så kan holde fjernbetjeningsfunktionerne begrænset til kun Media Portal og ikke i selve Windows. Det giver også mulighed for automatisk eksekvere makroer hvis man har behov for det. Konen brokker sig kun en smule over opstart tiden - men det er kun fordi hun husker de gamle tv som tændte på 1 sekund. Vores opstart tænder også automatisk surround receiver og tv. Kører i øjeblikket det hele på Windows 8.1 64-bit.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
En smule off-topic ;-) Jeg kører med samme kombination (+ARgusTV). Har du haft problemer med stabiliteten med Mediaportal+W8.1+REceiver? Jeg oplever tit at MP går ned, eller har problemer når der skiftes til htpc og at den lige skal justere opløsning i menuerne. Har i2100t+Intel DH67CF + 4gb ram (en stang).
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Når du skriver "Receiver", så mener du så HDMI handshake med din surround reciever? Hvis det er tilfældet, så er det et kendt problem at Windows ser at hardware ikke er tilstede. Det er data som bliver udvekslet via EDID protokollen over HDMI kablet. Jeg havde endda store problemer, da jeg kører med 2 skærme og åbner mediaportal på mit tv. Samtidigt bruger jeg alm. desktop på mediecenter til at checke mail osv. Så hvis jeg fjernede min reciever, så hoppede alt over på min lille desktop skærm. Men jeg snyder mit mediecenter til at tro at min receiver altid er tændt vha. en hardware dongle som hedder Dr. HDMI. Det er den absolut bedste investering til mit mediecenter nogensinde ![]() Min mediecenter er lidt kraftigere, da den også transcoder og fjerner reklamer i optagelser: i7-3770T 2,5GHz, 4 core, 8 threads 8 GB ram 128 GB Samsing 830 Pro SSD, til system og timeshifting. 1 TB harddisk 7200 omdr. til optagelser. 5 x DVB-C tuner Har denne 13,3 skærm på, som er med DVI input og drives via USB når computeren tænder: Redigeret af Cyberguyen - 04-Maj-2015 kl. 22:51 |
||
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
|
Understøtter Media portal HDHomeRun TV tunere?
De er ikke nævnt hverken i listen af tunere der supporteres eller dem der ikke supporteres.
|
||
![]() |
||
|
Har nu installeret media portal som ser ud til at kunne finde HDHomeRun tunere.
Men hvordan får jeg skabt rette transponder fil til at søge kanaler? Jeg er på Stofa net og har forsøgt at anvende Århus filen uden megen succes. Jeg kender frekvenserne, hvordan skaber jeg en ny fil?
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Ja, mon ikke det er handshake der går galt - MP kan godt finde på at fryse eller går ned. Den ser smart ud - men lidt dyr. Jeg tænkte om man ikke kunne gøre det med software?
|
||
![]() |
||
|
Har fået Media Portal til at køre men mangler lidt en samlet guide til at optimere setup'et. F.eks. kan jeg ikke få den til at starte en optagelse fra Standby og så er jeg ved at blive tosset af de lyde der er når man navigere rundt og vælger et menu punkt.
Cyberguy har du eventuelt lavet en beskrivelse af dit setup, eller kan du henvise til en god samlet guide med tips og tricks?
Redigeret af bphhm - 06-Maj-2015 kl. 12:12 |
||
![]() |
||
johnlc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
|
Det er vist på engelsk - men der er en del her
Lyd slår du fra her: ![]() Optagelse fra standby får du med PowerScheduler ![]() |
||
![]() |
||
|
Du kan ikke lave det med software, jeg har rodet rigtigt meget med det før jeg fandt hardware løsningen. Desuden kunne en software løsning sikkert gå i stykker pga. en driver eller windows opdatering og det gider jeg ikke rode med på et mediecenter, som konen til dagligt skal betjene.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Mit setup er for det meste standard, men de små tweaks jeg har er totalt bøvlet at skulle beskrive sig til. Timeshift har sin egen 40 GB partition, da det ellers vil være med til at fragmentere disken i systemet. Systemet har en 128 GB SSD som er del imellem Windows og TimeShift partitionen. Til tv delens billede benytter jeg CyberLink Video Decoder "PowerDVD 13" codec, da det recover godt fra fejl i stream og er meget hurtigt. Til gengæld kræves det at man finder det forskellige shady steder på nettet, da PowerDVD ikke tillader at man bruger codec'et selvom man har købt deres afspiller. Til tv lyddelen har benytter jeg LAV Audio Decoder, med HDMI til min surround receiver. Configurationen er sat til stereo, men med AC3 passthrough. På den måde vil DD5.1 signaler blive sendt videre som 5.1 signaler. Men alt andet vil sendes som et stereosignal og det kan min surround receiver så bearbejder, som var det et Dolby ProLogic signal. De fleste ting sendes i dag som ProLogic, når de ikke er i rigtig surround. Jeg benytter et plugin der hedder "MPStartIt" for at få tv til starte når MediaPortal tændes. PowerScheduler plugin benyttes til at styre at maskinen skal gå i "Sleep - S3" når den ikke er benyttet i længere tid, den forhindrer også maskinen i at gå i sleep når visse kriterier er opfyldt. XmlTv plugin benyttes sammen med et abonnement med TimeFor.tv. Men det lukker i år og du må søger herinde i forum efter en løsning. Der er flere som arbejder på at skifte TimeFor.tv ud. Alternativt kan men benytte EPG fra din kanal udbyder, men det virker ikke særligt godt til serieoptagelser. ComSkipLauncher benyttes til at fjerne reklamepauser i de optagede programmer. Man kan bruge den gratis ComSkip eller købe sig til én der kører hurtigt. IR Server Suite kan jeg kun anbefale til hvis man ønsker at bruge fjernbetjening. Det kan køre makro og styre IR blaster på den originale MCE modtager. Alt opsætning i "remote" sektionen skal være slået fra, hvis man benytter IR Server Suite Det klares i stedet inde i "MP Control Plugin for IR Server" OnlineVideos plugin er en fin plugin til at køre Apple trailer og Youtube videoer etc. |
||
|
||
![]() |
||
|
Filerne ligger her: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |