recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke installere Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke installere Windows 7

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke installere Windows 7
    Sendt: 09-Maj-2015 kl. 12:58
Min søn har en hp bærbar hvor han og en kammerat har installeret en Windows version som der blev hentet på nettet den virker så meget dårlig efterfølgende.
Jeg har så en Windows liggende Som jeg vil prøve og installerer men maskinen skriver at den ikke vil tage denne Windows version da den ikke er valid!!

Forslag til hvordan jeg kan få min Windows version installeret??
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 13:33
Der var nok en Windows licens med da den blev købt. Se på markarten i bunden af pc'en. Brug det licens nummer på samme Windows version. Hvis du vil bruge en anden Windows version skal du bruge et licens nummer der passer til den version og ikke bliver brugt på en anden pc.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokkeole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 16:27
Hvor og hvordan, har de hentet Windows 7 på internettet?
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 17:27
Ja hvor de har hentet den ved jeg ikke!!
Og det er lidt irriterende at de lige slettede den originale der var monteret fra fabrikanten da nøgle i bunden passede til den originale Windows installation.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Og det er lidt irriterende at de lige slettede den originale der var monteret fra fabrikanten da nøgle i bunden passede til den originale Windows installation.
Ligger der ikke en Recover partition på disken? Eller er den også slettet (hvis den har været der)?
Nogle gange kan Recover partition vist være "skjult" så den ikke kan ses i Explorer, men burde kunne ses i disk administration.

Mvh. JørgenT
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokkeole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 17:41
Ja, det tænkte jeg også på.
F9 plejer at være den man bruger til gen installation. Så vidt jeg husker.
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 18:01
hvis de har hentet en "illegal" version på nettet, så er sandsynligheden for at den gamle recoverypartition er gået fløjten nok ret stor. Generelt er de versioner man kan hente på diverse torrentsites vist mere eller mindre befængt med rootkits og spyware. MS tilbyder faktisk selv download af win7. I kan eventuelt prøve her - eller også kan man kontakte HP for en recovery DVD. http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 18:09

Jeg har så en Windows liggende Som jeg vil prøve og installerer men maskinen skriver at den ikke vil tage denne Windows version da den ikke er valid!!
Hvilken Win7 er den født med, Home eller Pro?
Som minimum skal din installationsdisk være samme version som nøgle mærkat angiver. 
Derudover kan der måske være problem med OEM version, så du skal have fat i original disk fra HP. 
For der er jo nok ikke blevet brændt en backup geninstallations DVD mens tid var.  Wink

Mvh. JørgenT
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 21:01
Nej der er ikke nogen recovery eller andet desværre.
Så i mener jeg kan kontakte hp og så få originale recovery cd ??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 21:08
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 22:19
Klaus - digitalriver er ikke længere CDN for MS. Det er akamai/MS eget CDN og de har ændret måden man kan hente dem på. Se mit første link.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 22:19

Så i mener jeg kan kontakte hp og så få originale recovery cd ??
Det er en af mulighederne.
Hvilken version er den født med?
Det kan måske lade sig gøre med en standard disk, bare det er den rigtige version? 
Og hvilken version er det du har forsøgt med, som ikke blev godtaget?

Jeg har en Win7 Home Premium i UK version, den kan sikkert ikke bruges (går ud fra din er DK udgave)
Og har også en Win 7 Professional DK udgave, vi kunne nok finde ud af noget hvis det er den version. 
Hvor i landet bor du?

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu