|
Inspiration til højttalervalg |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Maj-2015 kl. 11:47 |
|
Hej
Jeg er ellers meget glade for mine B&W 805S, men jeg savner noget mere bund i lyden. Jeg er derfor ude efter lidt inspiration mht. hvad jeg kunne kigge efter istedet. Lydmæssigt skal de være neutrale - har tidligere haft Vienna og vil ikke i den retning igen. Helst ikke vanskelige mht. bas, da jeg har lidt bas problemer nede omkring de 30hz. Da de skal bruges til surround, skal der være en god center som passer til. Som sagt, skal de bruges til surround, så de skal performe godt i surround brug - jeg lytter nok 80/20 surround/stereo. Jeg kan egentligt bedst lide at købe brugt, så er afskrivningen ligesom taget... (men jeg er åben for forslag) Skal spille en stue på ca. 25m2 op. Budget omkring de 20k. |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har nogle Procella P6 til salg. Med den fordeling du har på musik vs film, er de det helt rigtige match. Meget neutrale. uden de skarpe tendenser. Og med en uanstrengthed og dynamik , dine B&Wer kun kan drømme om. De kræver dog en god sub
|
||
![]() |
||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|
Jeg har faktisk lyttet til Procella P6 og syntes de lød godt. Jeg tænkte faktisk, om de kunne være en erstatning for både mine mksound lcr950 og 805'erne - men, jeg kommer til det sædvanlige problem mht. sub. Jeg er ved at ændre mit setup, så jeg får enten en integreret forstærker eller en forforstærker med ht-gennemgang, som så skal stå for stereo delen. Så, hvordan hulen får man en subwoofer til at integrere med både surround forstærkeren og med stereo forstærkeren. DET kunne jeg godt tænke mig et svar på!!!! |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Det kræver vel nærmest det er to indgange på subben? Så du kan tilslutte fra hver sin forstærker?
Eller? Lyder ikke som en nem løsning ;-). Har du ikke plads til store fronter, så du ikke behøver sub i stereo? |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Jeg kan ikke se præcis hvad det er du har tænkt dig, men hvis du vil have to forskellige input til den samme subwoofer kan du købe en omskifer ala denne her: http://www.av-connection.dk/?PGr=216&ML=430 Der findes utallige af dem. Bare søg på google efter "Phono omskifter" eller "Phono switch".Man kan sikkert også finde noget med remote hvis det er vigtigt. |
||
![]() |
||
|
Hæ, sådan har jeg faktisk ledt efter på av-connections hjemmeside...
Øjnene er det første man bliver blind på ![]() Men, en ting er at man via denne dims kan skifte mellem anlæg på sub'en en anden ting er integrationen. Surround forstærkeren klarer det jo selv, men jeg syntes det er svært med stereo forstærker. Måske man kunne sætte noget miniDSP på? |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Synes det lyder meget bøvlet. Hvad er der galt med en god surround receiver med pre out til både sub og evt en kraftig amp til hvis de indbyggede forstærkere ikke har saft nok? |
||
![]() |
||
|
Ja, det er bøvlet. Men, jeg har til gode at høre en surround forstærker, som kan spille stereo i samme kvalitet som en dedikeret stereo forstærker... |
||
![]() |
||
|
OK. Det er dit valg. Ville ellers have troet at en god SR + en ordentlig effektforstærker mindst ville kunne spille lige op med en int. stereoforstærker. Kan ikke rigtig komme i tanke om nogen gode grunde til at det ikke skulle være tilfældet.
Uanset er det ikke så nemt med subwoofer sammen med en int stereoforstærker eftersom den int forstærker ikke har et delefilter til formålet, så den ikke kan skære L R nedefter i frekvens. Så har man kun indstillingerne på selve subben, og de skal næppe være de samme som når man bruger den sammen med receiveren til surround. Redigeret af Trumle - 14-Maj-2015 kl. 00:56 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |