recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stremningstjeneste kvalitet?!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stremningstjeneste kvalitet?!!!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stremningstjeneste kvalitet?!!!
    Sendt: 13-Maj-2015 kl. 16:43
Hey gutter

Hvilken stremningstjeneste mener i er den bedste ifht. lyd og billedekvalitet?
- og næste spørgsmål, kan det virkelig passe at det kun er Blockerbuster.dk hvor man kan streame præmierefilm?

Jeg var en af dem som trofast lånt film hos blockbuster for at få en skive bluray, med fuld drøn på lyd og billede. Var i den lokale Bluecity, som er erstattet af den fysiske butik blockbuster. De for kort tid siden masser af udlejningsfilm, nu har de en enkel væg :(

kan det virkelig passe at den eneste vej til at se en ny film i 1:1 er ved at købe filmen?

tak :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 16:45
Køb er efterhånden den eneste lovlige mulighed der er tilbage.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 16:57
Yousee hvis du har muligheden der kan du leje premierefilm.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 16:59
Hmm. det fandme en gråzone...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 17:27
Netflix er efter min mening bedst med lyd og billede
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 17:36
Jeg synes iTunes er mindst lige så god som Netflix.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 17:52

Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Yousee hvis du har muligheden der kan du leje premierefilm.
 Alle kan bruge You Bio, enten via App på de TVer der har den, eller deres You Bio modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 18:13
Synes Netflix er ok. Har prøvet Viaplay og Blockbuster og det er elendigt. 
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Netflix er klart det bedste men Blockbuster kommer dæleme tæt på deres brugerflade er dog elendig.

HBO er ringest af dem jeg har prøvet.

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Online
Point: 24790
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Netflix er klart det bedste men Blockbuster kommer dæleme tæt på deres brugerflade er dog elendig.

HBO er ringest af dem jeg har prøvet.

Hilsen Jonas Bojer
Efter HBO har fået airplay, så står det faktisk ret godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 21:56
HBO står også godt på Chromecast, men få nu 5.1 lyd også. Det mangler Blockbuster vel også? Netflix har styr på billed og lyd
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 08:40
Hej,
kvaliteten på streaming er bare ikke iorden. HVad jeg kan forstå er problemer som beskrevet nedstående. Korrigere mig gerne hvis jeg er galt på den :-)

Har sat op TV2 Play, Cmore og HBO Nordic på min HTCP (AMD A6-7400k + 4 GB ram +  SSD og på en 50/40megabit linje med win7, samt maskine med I5 + 8 GB + SSD + Nvidea 750ti) og jeg kan ikke få streaming til at køre ordentligt.

Især paneringer er et problem og her ses at streaming giver en smule hak og ryk i billedet. Game og Thrones intro er perfekt til at teste sit system.

Først afspil et web-rip i KODI/XBMC og se hvor glindende det er afspillet lokalt, og så prøv at afspille fra HBO nordic, Cmore eller Itunes og her vil man se ryk og hak..........har selv testede både chromeIexplore og firefox med middelmådig resultater.

Har også testet Chromecast, Ipad og xbox360 med game of trhones, og her er billedet bedre end med win7, men mah har så pulldown bug, dvs. at Game of thrones er optaget i 24hz og alle overstående afspiller i 60hz, hvormed der kommer et hak pga. man kompensere fra overgang fra 24 --> 60 hz ved at indsætte extra frames. Dette har man selvfølgeig ogsp på win7, men det "gemmes" bare i alt det andet hakkkeri (man kan dog i sit win7 system ændre hz på gfx-kort hvis skærm tillader det, men hjælp ikke hos mig).

For at vende tilbage til KODI/XBMC så afspillede dette Game of Thrones into fejlfrit og totalt glidende på begge maskiner, og konklusionen er bare at man har svært ved at få den fulde oplevelse gennem streaming.....hvorvidt masserne oplever det samme ved jeg ikke (min kone ser det ikke og siger jeg er tosset). PRoblemet er jo bare at hvis vi ikke kan låne buyray længere og man er modtagelig for hakkeri i billedet er der jo kun en "dark-ages" vej at gå mod pirateri......og det er lidt skidt udvikling......så opråb til streamingtjensterne. FIX det og lave et plugin i browser der skifter hz efter kildemateriale også!

KB

Redigeret af kbaggen - 14-Maj-2015 kl. 08:48
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu