|
Brug af bærbar som stationær |
Besvar |
Forfatter | |
Among
Guld medlem Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Maj-2015 kl. 13:14 |
Jeg har en bærbar computer, som jeg i realiteten kun bruger som stationær. I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogen, der er bekendt med, om man kan sætte sin bærbar op således, at den tænder ved et tryk på en knap på tastaturet? Det er min idé at have den bærbare computer gemt lidt af vejen og så i det hele betjene den med et eksternt tastatur, en ekstern mus og en ekstern skærm. Det eneste jeg mangler for at være i mål, er en mulighed for at tænde min computer uden at skulle åbne min bærbar.
Nogen bud? |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sæt den på standby. Det kan oftest vækkes fra tastatur.
|
|
Among
Guld medlem Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det slumre-tilstand, du tænker på? Det bruger ved en del strøm?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Definer "en del". Bærbare har som regel yderst lavt strømforbrug i dvale.
Klaus |
|
Among
Funktioner
Tak(0)
|
Slumre og dvale er vel også to forskellige ting.
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan jo starte med at fortælle, nøjagtigt hvilken maskine (mærke/model), der er tale om, samt hvilket operativsystem du benytter.
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Whatever du vil kalde det, slumre/dvale. Hovedsagen er vel, at du kan starte den fra tastaturet. Du nævnet ikke noget om, at den ikke måtte bruge "en del" strøm. Dvale er såvidt jeg husker det som kommer tættest på næsten ingen strøm, da den gemmer øjeblikket du lukker ned på HDDén og gendanner det, når du starter op. Men der er nødt til at være noget strøm til dit tastatur, (muligvis USB porten), ellers kommer du aldrig til at tænde den via det. Det håber jeg er rimelig logisk for alle. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
De fleste stationære kan du heller ikke tænde fra tastaturet....
Klaus |
|
Among
Funktioner
Tak(0)
|
For lige at besvare det spørgsmål, jeg selv stillede ...
På nogle modeller kan det vist indstilles sådan, at man kan tænde direkte fra tastaturet, hvis ellers man har mulighed for at aktivere denne funktion i BIOS'en. Hvis ikke dette er muligt, så kan man som en "hovsa"-løsning nøjes med at sætte sin computer til slumring, hvorved computeren vil kunne vækkes med et tryk på tastaturet. Det er hvad, jeg har kunnet læse mig frem til på nettet. Er der nogen, der finder anledning til at korrigere dette? |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg sætter til slumring og nej den bruger ikke helt vildt meget strøm da det rent faktisk er en ekstremt strømbesparende tilstand, hvor stort set alt lukkes ned. det giver også en markant hurtigere klarstatus da du ikke skal boote hver gang.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min bærebar er altid på slumere når den ikke bruges. og ja den bruges som stationær.
Lukkes aldrig helt ned.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |