recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt eksternt lydkort med phono-INDGANGE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt eksternt lydkort med phono-INDGANGE?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
board Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2015
Sted: Vanløse, Danmar
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér board Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt eksternt lydkort med phono-INDGANGE?
    Sendt: 18-Maj-2015 kl. 18:53
Hej, alle sammen.
Kan nogen anbefale et vellydende eksternt lydkort, som jeg kan bruge til min bærbare computer?

Jeg skal optage grammofonplader ind på computeren, så jeg har kigget på Behringers UCA 202, som er meget billig. Jeg har dog læst et par dårlige anmeldelser blandt mange gode, og jeg er også villig til at give 500-1.000 kr., hvis det skal til for at få et mere vellydende kort.
Det skal helst være et lydkort med phono-indgange i stedet for minijack, så jeg kan tilslutte et ordentligt kabel.
Jeg vil også gerne have et kort med en indbygget DAC og evt. stik til hovedtelefoner, men det vil der højst sandsynligt også være i langt de fleste.
På forhånd tak!

Redigeret af board - 18-Maj-2015 kl. 18:58
www.restaurantcritic.eu
Til top
board Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér board Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2015 kl. 18:54
.

Redigeret af board - 18-Maj-2015 kl. 18:58
www.restaurantcritic.eu
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2015 kl. 21:26
Det er Behringer UFO 202 du skal have fat i. Det er den, der har en RIAA indbygget. Ellers bliver indgangsvolumen for lille når du optager (med mindre du da bruger din egen RIAA mellem pladespiller og lydkort?)

Kvaliteten af de lydkort har jeg ikke noget problem med. Har selv en UCA 222, som jeg bruger mellem min stationære og det store stereoanlæg på kontoret/herreværelset.
Til prisen, findes der ikke noget der kan følge med.

UFO 202 kan findes her:
Til top
board Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér board Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2015 kl. 22:14
Jeg har en separat riaa, som jeg bruger til min pladespiller.
Som jeg skrev, er jeg villig til at betale mere, hvis man kan få en bedre lyd for 500-1.000 kr.
Jeg havde faktisk godt set dem hos 4sound, så jeg overvejede at spørge, om man kunne prøve dem af derhjemme og så returnere det, hvis man ikke brød sig om det.
Andre forslag modtages med kyshånd.
www.restaurantcritic.eu
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2015 kl. 22:22
Du kan i hvert fald gøre det, hvis du bestiller over nettet. Der skal de yde 14 dages returret. Også selvom pakken har været åbnet.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 10:49
De yder også returret ved køb i butikken. Faktisk opfordrer de ofte til det, så man har mulighed for at teste produktet inden køb. 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 11:22
Jeg har også været glad for min. Virker måske lidt billig på det ydre, men lyden fejler ikke noget.
http://nwavguy.blogspot.dk/2011/02/behringer-uca202-review.html
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

De yder også returret ved køb i butikken. Faktisk opfordrer de ofte til det, så man har mulighed for at teste produktet inden køb. 

Også selvom produktet er pakket op og taget i brug? Det er der nemlig mange butikker der gør forskel på, når man køber hhv online eller fysisk.
Til top
board Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér board Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 17:37
Jeg prøver at spørge i 4Sound. Jeg havde godt læst den anmeldelse, Claus - det var faktisk til dels den, der sporede mig ind på den her. På Head-fi var visse folk dog mildt sagt ikke begejstret for den :-/
Andre forslag?
www.restaurantcritic.eu
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu