recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af blu-ray afspiller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
liboltski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2013
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af blu-ray afspiller
    Sendt: 20-Maj-2015 kl. 09:35
Halløjsa Smile

Er så småt ved at ligge sidste hånd på hjemmebio'en, overvejer i den forbindelse at smide en blu-ray afspiller ind i set-up'et. Har behov for en afspiller der understøtter 21:9 og muligheden for at flytte undertekster op, som f.eks. Philips giver mulighed for. Men er der evt. andre afspiller der kan det samme ud over Oppo & Philips løsninger ?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 10:07
jeg havde de samme krav til en blu-ray afspiller jeg købte tilbage i efteråret. Jeg researchede en del, og fandt ikke andre end Philips, Dune og Oppo der tilbød subtitles shift.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 11:34
Cambridge har også subtitle shift.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 13:43
Fordi Cambridge er en Oppo med kosmetiske ændringer
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 14:09
Tak for jeres tilbagemeldinger, ser lige hvordan mediecenteret klare det(XBMC/Kodi), ellers er det nok tid til indkøb af noget philips udstyr. Smile

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 14:51
Jeg vil forslå dig at købe en billig Philips-løsning, gav selv 500 kr for min. Da der jo kommer UHD-blu-ray til efteråret og man så alligevel skal ud og købe en ny afspiller igen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 15:23
Det skal man jo kun hvis man tror på at UHD BD bliver til noget.

Oppo kommer først med deres UHD-afspiller sent i 2016. Hvis altså formatet stadig findes til den tid.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 15:28
dr gonzo er helt enig, bliver en billig philips løsning, men med UHD så snakker vi vel også ny projektor, så tror lige der går et par dage inden det bliver standarden herhjemme Smile

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 16:44
Og ny receiver og eventuelt scaler.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 17:49
Naiera selvfølgelig bliver UHD BD til noget, det er muligt, at det kun bliver et niche produkt og at pladerne derfor bliver dyre. Men da streaming ikke kan levere UHD i en særlig god kvalitet, vil der være en kundegruppe, uanset om den er stor eller ej. Laserdiscs  var på markedet i mere end 10 år selv om der var en meget lille kundegruppe. Der vil altid være nogen der efterspørge den bedste kvalitet, og hvor der er kunder, er der et produkt.

Desuden behøver man hverken en scaler, eller en ny receiver for at afspille UHD BD. Og det kan rage mig en høstblomst hvornår Oppo kommer med en afspiller, da der endnu engang bare bliver tale om et ligegyldigt premium produkt til overpris. Signalet er digitalt og min receiver står for at afkode lyden og min projektor, for billedet, så det eneste jeg kan vinde ved en Oppo, er hurtigere load-tider, og jeg har tålmodighed nok til at vente, de ekstra sekunder en billig afspiller er, om at starte en skive op.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 18:56
Godt valgt, en Philips er skide smart til det der nummer.

Husk, kvaliteten ligger først og fremmest i strømkablet, sekundært i HDMI kablet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 19:07
;-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu