recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Outlook sender "på vegne af..."
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Outlook sender "på vegne af..."

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Outlook sender "på vegne af..."
    Sendt: 20-Maj-2015 kl. 18:06
Hej - er det tilladt at stille spørgsmål til Outlook-program... ?

jeg tilgår min private hotmail-adresse via flere forskellige "enheder" - både arbejds-PC, privat-PC, Iphone og Ipad. 

På min arbejds-PC tilgår jeg den KUN via www. hotmail.com....

på min private PC tilgår jeg den via såvel hotmail.com som via Outlook2013-program.

på IOS enheder, selvfølgelig via relevant app.

mit problem er, at når jeg sender en mail (både fra PC'ere og fra outlook-2013-program så angives i denne mail (i min egen "sendt post-folder") at mailen er sendt af "outlook_25fa......@outlook.com på vegne af nnnn@hotmail.com" (hvor nnnn jo altså er min "normale" e-mail-adresse.)

samtlige mails, jeg har sendt ligger i sendt post med denne angivelse.

hvis jeg sender fra IOS-enheder kan jeg ikke se dette alias nogen steder... men den mail, der så ligger i sendt post (i outlook-programmet / i hotmail.com) den angiver fortsat, at mailen er sendt "på vegne af...."

Så kan man jo sige, at det kan være lige meget..... - men problemet er, at nogle modtagere de får kun oplyst den der "alias-adresse" (altså outlook_25fa...), mens andre får oplyst min nnn@hotmail.com-adresse.... 

for nogle modtagere, der modtager mailen fra min "alias-adresse", da kan de IKKE returnere mails til mig på denne adresse. de der modtager den fra min normale adresse kan godt returnere mails til mig.

Jeg har selvfølgelig googlet nettet synder og sammen.... - men jeg kan kun finde noget om, at dette alias bruges på "exchange-server..." - og sådan en har jeg da ikke, når det er en helt privat mail-konto... har jeg ?

Jeg ved ikke, om det kan skyldes, at jeg i samme outlook2013-program, som findes på min privat-PC har et par andre mailkonti tilknyttet (@me, Icloud....) - men der er nu ikke nogen mails (hverken ind eller ud) i disse konti...

Jeg har også tilknytning til en g-mail-konto (foreningskonto), som jeg har haft åbnet via en google-browser.... kan det have noget at sige.

og én ting er da, hvordan det er opstået.... men hvor dan dælen får jeg fjernet det skidt... jeg vil IKKE have den skal sende noget "på vegne af..." - jeg vil bare have, at den oplyser min helt normale e-mail-adresse som afsender...

nogen gode ideer til, hvordan man kommer der hen ??

pfh. mange tak..

Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2011
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 20:05
bump.....

er der slet ingen, der har samme problem - eller bare en løsning :-)

Jeg har haft fat i Microsoft - men de kunne heller ikke hjælpe - men han (en ung fyr i "support") kunne da lige sende et par links fra noget community.... men det har han så i øvrigt ikke gjort ...

slet ingen hjælp at hente... ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 21:59
Jeg kan kun melde pas, jeg har ikke brugt Outlook privat i mange mange år.

Skal jeg hjælpe dig, så installer Thunderbird, det er let at gå til.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

bump.....

er der slet ingen, der har samme problem - eller bare en løsning :-)

Jeg har haft fat i Microsoft - men de kunne heller ikke hjælpe - men han (en ung fyr i "support") kunne da lige sende et par links fra noget community.... men det har han så i øvrigt ikke gjort ...

slet ingen hjælp at hente... ?

Flink med link til forum: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum?tab=Threads Det er med fuld overlæg, at du får linket til den engelske version af forummet - her er der generelt større chancer for svarSmile - det danske forum er MEGET stille.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg kan kun melde pas, jeg har ikke brugt Outlook privat i mange mange år.

Skal jeg hjælpe dig, så installer Thunderbird, det er let at gå til.....

Klaus

Thunderbird har jeg prøvet - adressekartoteket fandt jeg aldrig ud af... Nu bruger jeg bare YouSee's webemail.
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 00:50
Har du tjekket om det bare er en "Signatur"?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 08:38
Det er længe siden jeg sidst pillede ved min mailopsætninger i Outlook, men plejer "På vegne af" ikke at skyldes, at man har sat den udgående SMTP-mailserver for den pågældende inbox op til - i dit tilfælde - at bruge Hotmail's udgående server.

Altså, din indgående og udgående mailserver er forskellig i opsætningen. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu