recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Inputs til projektor setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Inputs til projektor setup

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tha_crow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Inputs til projektor setup
    Sendt: 21-Maj-2015 kl. 14:23
Da jeg skal til at have mit første projektor setup, vil jeg meget gerne høre jeres input til de dele jeg har valgt.

Epson EH-TW6600 Fuld HD 3D LCD projektor
Vogels EFW 6565 Projektor vægophæng
Lindy CROMO HDMI kabler med ethernet
Goobay Ultra HD HDMI splitter
Elite Screens Saker Series 16:9 motoriseret lærred

Det ligger inden for mit budget, som er på ca 17-19k

Det skal sættes op i min forholdsvise lyse stue, uden mulighed for total mørklægning.

I følge udregningen på projectorcentral, så skulle det være OK med en 110", da der er 4,42 meter fra mur til mur.

Der skal en splitter på, da jeg stadig gerne vil have muligheden for at bruge mit eksisterende 50" Panasonic Plasma tv til at se film/spille på.

Any comments :-)

Redigeret af tha_crow - 21-Maj-2015 kl. 14:37
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 14:45
Køb en bedre projektor (f.eks. Sony HW40 eller 55).

Dit ophæng er for slapt.

Køb et bedre lærred fra Lisau.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 14:49
Drop Vogels vægbeslag, det er stort set ikke til at indstille korrekt gå med et Chief ophæng a la 

Hvis du ikke mener der er penge til det og du vil have Vogels beslag, så har jeg et til salg fordi jeg opgav at indstille min Epson TW6600 på det.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 14:59
Jeg valgte kun det ophæng, da jeg helst vil undgå at hænge det op i gips loftet.

Er du ellers tilfreds med din TW6600?

Redigeret af tha_crow - 21-Maj-2015 kl. 15:03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 15:07
Jeg har et Chief ophæng på min væg
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 15:10
Kan du huske hvilken model?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 15:23
Hvorfor stiller du den ikke bare på en hylde. Den har lens shift så du er ikke bundet at at kunne placere den 100% præcist. Jeg har en tw3200 den har stået fint på en væghylde fra hfk.

Jeg tror det er denne jeg har, men den findes i forskellige størrelser.

https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/vm-acoustics-mobler/vm-acoustics-s1/
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 15:32
Hm, havde jeg ikke tænkt på.

Super idé, tak
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 16:09
Jeg kommer muligvis til at have et 100" elite screen tabtension lærred til overs hvis det kunne have interesse?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 16:29
Drop lærredet til at starte med. Der er en god chance for at din væg er lige så god, som det valgte lærred. 

Jeg ville vælge DLP, men det er nok en smagssag. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Jeg kommer muligvis til at have et 100" elite screen tabtension lærred til overs hvis det kunne have interesse?

Det kunne da have interesse, er den med motor? Hvilken model?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Drop lærredet til at starte med. Der er en god chance for at din væg er lige så god, som det valgte lærred. 

Jeg ville vælge DLP, men det er nok en smagssag. 

Det er desværre ikke muligt pga. at dette er muren der skal skydes op af:

Hvorfor DLP? kender ikke så meget til det, hvad er fordelen over 3LCD?

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu