recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikoner på skrivebordet flyttes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikoner på skrivebordet flyttes?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikoner på skrivebordet flyttes?
    Sendt: 23-Maj-2015 kl. 07:39
Når jeg tænder for PC'en om morgenen, vises ikonerne på skrivebordet nogen gange i en anden rækkefølge
Det er først begyndt her for nyligt
Hvad er nu det?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 08:21
Har du skiftet opløsning, eller kørt med anden skærm ?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Når jeg tænder for PC'en om morgenen, vises ikonerne på skrivebordet nogen gange i en anden rækkefølge
Det er først begyndt her for nyligt
Hvad er nu det?

Det kan ske, hvis der er et program, som blev opdateret, og så skiftes genvejen(Ikonet) ligeledes ud - særligt antivirusprogrammer er slemme til det. Andre programmer, som opdateres kan dog også finde på det.

Redigeret af turbo2 - 23-Maj-2015 kl. 09:03
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 11:15
Jeg har ikke gjort andet end at slukke computeren: Der har ikke været en anden skærm tilsluttet, og der er ikke noget der er opdateret
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har ikke gjort andet end at slukke computeren: Der har ikke været en anden skærm tilsluttet, og der er ikke noget der er opdateret
Det er med stor sandsynlighed en fejl i din profil på Windows og vil blive løst ved at lave en ny profil.
Men det er spørgsmålet om man har lyst til at indstille alt på ny fordi man har et problem med nogle ikoner.

Jeg har i mange år benyttet et stykke software der hedder DesktopOK, til at genskabe ikoner placering på skrivebordet.
Det har været et problem hvis jeg logge på med remote desktop fra en anden maskine med mindre skærm. Så smider Windows rundt på alle ikonerne.

Men med DesktopOK bliver ikonernes placering automatisk gemt og kan automatisk genskabes.
Der er også flere funktioner til at styre det manuelt. Thumbs Up

Det er uden adware eller malware i de versioner jeg har downloaded.

Redigeret af Cyberguyen - 23-Maj-2015 kl. 12:46
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 14:17
Jeg bruger Fences til at holde styr på ikonerne. Fungerer rigtigt godt, men det er desværre ikke gratis :(
Til top
PrebenSk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Januar-2012
Sted: Varde
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PrebenSk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 17:40
mvh Preben
Til top
PrebenSk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Januar-2012
Sted: Varde
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PrebenSk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 17:43
Jeg bruger Iconoid fra "© SillySot Software".
Det er gratis og virker godt

mvh Preben
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu