recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb ønskes Pioneer DVR-940HX-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb ønskes Pioneer DVR-940HX-S

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb ønskes Pioneer DVR-940HX-S
    Sendt: 02-September-2006 kl. 18:38

Efter at have læst Michael Sørensens artikel om den nye Pioneer, så er det da maskinen over dem alle - se selv: Pioneer sender en ny topmodel på markedet

Altså den lyder jo fuldstændig fantastisk i mine ører. Jeg er klar på et fælleskøb, hvis prisen er under 9-10.000

Endelig en model der har mine krav til specs:

• HDMI
  • DVB-T
  • Nåja, og så Divx, 500 Gb, mulighed for at forbinde ekstern hdd, optager på alle formater incl. dual layer og tusinde andre specs...!

Er der ikke andre der vil give en tilkendegivelse på at være klar til et stort anlagt fælleskøb. Jeg vil hellere gå efter sikker levering end superlav pris - jeg skal bare ha' den maskine...

Handstand
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 19:29

Du skal nok ikke regne med at prisen kommer under 10.000,- for Pioneers topmodel plejer at stå i omkring 15.000,-

Vi skal også lige have afklaret om den modtager danske tekster uden problemer, for det er jo ikke alle DVB-T modtagere der gør det.

Men vi holder øje med den!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 19:38
Der mangler desværre en twin-tuner i dyret så man kan se et andet program imens man optager. Eller optage flere ting på samme tid.

Fatter ikke at de ikke bare smider det i, det er så nemt, i det mindste kunne de da bare lave så man kunne optage fra samme MUX!

Min Humax box til 2500 kr har mulighed for at optage 3 programmer + se et andet, hvorfor f***** topmodellen fra Pioneer så ikke kan er mig en gåde.

Den har så hverken DVD-drev eller HDMI, men det er så fedt at kunne optage flere ting på en gang...
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 22:09
Jeg kunne også være interesseret i denne maskine, hvis prisen kommer ned i området af 10.000 (ikke nødvendigvis under).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg kunne også være interesseret i denne maskine, hvis prisen kommer ned i området af 10.000 (ikke nødvendigvis under).

Det samme her. Men helst ikke over 10.000.

Karin

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Der mangler desværre en twin-tuner i dyret så man kan se et andet program imens man optager. Eller optage flere ting på samme tid.

Fatter ikke at de ikke bare smider det i, det er så nemt, i det mindste kunne de da bare lave så man kunne optage fra samme MUX!

Min Humax box til 2500 kr har mulighed for at optage 3 programmer + se et andet, hvorfor f***** topmodellen fra Pioneer så ikke kan er mig en gåde.

Den har så hverken DVD-drev eller HDMI, men det er så fedt at kunne optage flere ting på en gang...

Du har en PVR, en digital modtager med indbygget harddisk - Pioneeren er en Recorder

Forskellen er at PVR'en blot streamer den digitale TS stream og gemmer denne på harddisken, mens en recorder altid skal konvertere enten signalet fra den analoge tuner eller dvb-t tuneren til almindelig mpeg. Skulle den optage flere programmer samtidig skulle den have flere mpegencodere indbygget.

En anden forskel er samtidig muligheden for at gemme på dvd, den mulighed findes ikke i en PVR da det ikke er konverteret til dvd kompatibel mpeg, men blot er en TS stream.

En tredie forskel er recorderens mulighed for at optage i forskellige kvalitetsindstillinger grundet mpegencoderen, og dermed variere hvor meget materiale du kan have på harddisk/dvd

En fjerde forskel er recorderens mulighed for at optage og komprimere til mpeg fra mange forskellige kilder, vhs, kamera, externe modtagere osv. Din PVR har ingen mpegencoder, den kan ikke optage noget fra nogen kilde, den kan udelukkende modtage et digitalt signal og gemme denne stream på harddisken.

En femte forskel er recorderens mulighed for at være dvd-afspiller

Der er mange flere forskelle, pointen er at du ikke umiddelbart kan sammenligne en Humax PVR med en almindelig Recorder. Det er 2 forskellige verdener. Recorderen tager udgangspunkt i at være en mpeg encoder der kan digitalisere og komprimere forskellige kilder og gemme dette på den indbyggede harddisk eller dvd og samtidig være dvd-afspiller, mens PVR'en tager udgangspunkt i blot at være en digitaltuner med tilknyttet harddisk. PVR digitaliserer eller komprimerer ikke noget den modtager blot en digital stream ligesom en dvb-t tuner, men har så indbygget harddisk hvor denne digitale stream kan gemmes urørt.  

Redigeret af spawn - 03-September-2006 kl. 11:51
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Du har en PVR, en digital modtager med indbygget harddisk - Pioneeren er en Recorder

Forskellen er at PVR'en blot streamer den digitale TS stream og gemmer denne på harddisken, mens en recorder altid skal konvertere enten signalet fra den analoge tuner eller dvb-t tuneren til almindelig mpeg. Skulle den optage flere programmer samtidig skulle den have flere mpegencodere indbygget.

En anden forskel er samtidig muligheden for at gemme på dvd, den mulighed findes ikke i en PVR da det ikke er konverteret til dvd kompatibel mpeg, men blot er en TS stream.

En tredie forskel er recorderens mulighed for at optage i forskellige kvalitetsindstillinger grundet mpegencoderen, og dermed variere hvor meget materiale du kan have på harddisk/dvd

En fjerde forskel er recorderens mulighed for at optage og komprimere til mpeg fra mange forskellige kilder, vhs, kamera, externe modtagere osv. Din PVR har ingen mpegencoder, den kan ikke optage noget fra nogen kilde, den kan udelukkende modtage et digitalt signal og gemme denne stream på harddisken.

En femte forskel er recorderens mulighed for at være dvd-afspiller

Der er mange flere forskelle, pointen er at du ikke umiddelbart kan sammenligne en Humax PVR med en almindelig Recorder. Det er 2 forskellige verdener. Recorderen tager udgangspunkt i at være en mpeg encoder der kan digitalisere og komprimere forskellige kilder og gemme dette på den indbyggede harddisk eller dvd og samtidig være dvd-afspiller, mens PVR'en tager udgangspunkt i blot at være en digitaltuner med tilknyttet harddisk. PVR digitaliserer eller komprimerer ikke noget den modtager blot en digital stream ligesom en dvb-t tuner, men har så indbygget harddisk hvor denne digitale stream kan gemmes urørt.  

Jamen du har helt ret, det ændrer dog ikke ved mit synsunkt at man bør have mulighed for at optage flere ting på en gang.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 12:24

Jamen du har helt ret, det ændrer dog ikke ved mit synsunkt at man bør have mulighed for at optage flere ting på en gang.

Som Spawn lige har beskrevet kræver det endnu en MPEGencoder, og det er nok ikke den billigste del i en recorder.

Så det er nok et spørgsmål, om hvor mange derer villige til at give måske 2000kr (rent gænt fra min side) for denne mulighed.
Og om der dermed er et faktisk marked, for en i forvejen dyr maskine med to MPEGencoders.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 12:33

Ja - det er ikke så simpelt rent teknisk

Forestil dig din computer - det er ingen sag at downloade flere forskellige filer i din browser og gemme dem på harddisken samtidig. Det er i princippter nøjagtig detsamme der sker i din Humax.

Man skal du på din computer digitalisere og konvertere fra en analog signalkilde, og det skal gøres ordentligt, skal du have et capturekort med A/D konverter, hardwareencoder osv, og det skal du for hver kilde du vil optage da hver kilde skal behandles separat.

Skulle der implementeres et helt chipset for hver samtidig optagelse du vil lave i en almindelig recorder, tror jeg også det ville fordyre produktet væsentligt.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 14:24
Jeg kan ikke helt forstå jeres agumentation. En .TS stream fra MUX'en kan jo blot gemmes på harddisken. Denne skal altså hverken konverteres frem eller tilbage.

En .TS stream er stort set en MPEG2-fil. Eftersom afspilleren i forvejen kan afspille DVD (MPEG2) er der indbygget en MPEG2 decoder i forvejen.

Teknisk set ER det netop ganske simpelt...
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 14:35
Hvis du vil optage i MPEG format kræver det en MPEGencoder pr kanal du vil optage.
En MPEGdecoder bruges til afspilning.

Den ide du er ude i, må være at optage .TS stream på HDD'en, og dermed give afkald på at kunne vælge forskellige optagekvaliteter.
Og så først ved overførsel til DVD lave det om til MPEG.

Hvis du vil optage på HDD'en på vanlig vis, i MPEG med valg af optagekvaliteter, som på andre recordere, så kræver det nu engang en MPEGencoder pr kanal man vil optage samtidig.

Og det er ikke sikkert at det er nok bare at putte flere MPEGencodere i, det kan også kræve kaftigere hardware, for at kunne klare samtidig encoding.

Så du kan ikke slippe udenom, at det vil fordyre produktet (i en sikkert ikke helt uvæsentlig grad).

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Hvis du vil optage i MPEG format kræver det en MPEGencoder pr kanal du vil optage.
En MPEGdecoder bruges til afspilning.

Den ide du er ude i, må være at optage .TS stream på HDD'en, og dermed give afkald på at kunne vælge forskellige optagekvaliteter.
Og så først ved overførsel til DVD lave det om til MPEG.

Hvis du vil optage på HDD'en på vanlig vis, i MPEG med valg af optagekvaliteter, som på andre recordere, så kræver det nu engang en MPEGencoder pr kanal man vil optage samtidig.

Og det er ikke sikkert at det er nok bare at putte flere MPEGencodere i, det kan også kræve kaftigere hardware, for at kunne klare samtidig encoding.

Så du kan ikke slippe udenom, at det vil fordyre produktet (i en sikkert ikke helt uvæsentlig grad).

Mvh Michael

Jeps, jeg ville bare lægge .TS-streamen direkte på disken. Så ville jeg også undgå at ødelægge et i forvejen komprimeret signal yderligere.

At produktet ville blive dyrere er teoretisk korrekt, men vi snakker alligevel en topmodel til +10K så om den blev 500 kr. dyrere...
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu