|
Anbefaling af brugt forstærker |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
panhero
Bruger Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Maj-2015 kl. 21:59 |
|
Hej,
Jeg har købt mig et par Dali Zensor 7 og vil i den forbindelse gerne have en forstærker, som kan give dem lidt mere spark end min nuværende Pioneer VSX-921-K kan. Jeg kunne godt tænke mig en NAD - har I nogle anbefalinger? Jeg synes det er en jungle uden lige, da der sælges så mange gamle og brugte modeller. |
||
mfg. the one and only panhero
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
NAD er Onkyo er no-go, hvis du ikke vil spilde tid på værkstedsbesøg. De brænder HDMI boards af hen af en kant. Snakker du en stereo NAD, så er der derimod intet galt.
|
||
panhero
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nok noget ala det jeg er ude i. Der er noget jeg ikke helt forstår, og hvis jeg køber en stereo NAD, hvad gør jeg så med alle mine HDMI-indgange? Eks.:
Jeg havde egentlig bare tænkt at en NAD eller Denon for den sags skyld skulle klare de to højtalere som jeg havde, og så skulle min Pioneer klare video-delen. Men er det så det man kalder bi-amp at jeg har gang i? For som jeg forstår det skal jeg så bruge preout til det, og på min Pioneer er der kun en "preout subwoofer" og den går ikke vel? Jeg skal ikke have mit et surround-setup, men jeg ville gerne kunne tilslutte en subwoofer. Her er bagsiden at min nuværende reciever: Redigeret af panhero - 26-Maj-2015 kl. 17:29 |
||
|
||
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har et lignende setup. Det er de 2 FRONT udgange på din pioneer du skal bruge til at tilslutte din NAD stero forstærker. Det skulle også gerne stå i manualen. |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3789 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg syntes du skal kigge på noget Yamaha. Har selv haft et par forskellige til forskellige Zensor løsninger.
Personligt syntes jeg Pioneer og visse Denon gør det liiiige skingert nok. Hvad er dit budget og er det udelukkende stereo?
|
||
panhero
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg prøver at give det et skud i manualen!
|
||
|
||
panhero
Funktioner
Tak(0)
|
|
Andre mærker er på ingen måde udelukket - jeg vil give dig ret i det kan være en smule skingert. Som sagt er jeg ikke bange for noget brugt, men har du nogle medeller fra eksemelvis Yamaha du kan anbefale? Mht. budget, så er jeg villig til at lægge max 3000 kr. hvis det er brugt. Det er som udgnagspunkt planen at det kun skal være en stereo-løsning, og på sigt med en subwoofer tilsluttet også.
Redigeret af panhero - 25-Maj-2015 kl. 20:03 |
||
|
||
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad er dit budget for stereoforstærkeren? Et bud kunne være denne her.
Redigeret af Dorf - 25-Maj-2015 kl. 21:12 |
||
panhero
Funktioner
Tak(0)
|
|
Benyttede du biamp til dine Zensor? Tror jeg har læst mig frem til at du ikke udnerstøtter biamp/biwire. Det står i hvert fald intet om biamp på HFK's hjemmeside, og under biwire vedr specifikationer står et "-" minus. Er anbefalingen fra dig så at jeg finder en anden, lidt kraftigere sourroundreciever, eller misforstod jeg dit indlæg?
|
||
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og man skruer op og ned, hvor? Klaus |
||
Dorf
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør du så fra din pioneer/surround receiver. |
||
panhero
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er desværre en smule over mit budget. Jeg er nok mest efter at købe brugt da de 3000 kr. er omkring smertegrænsen, og måske jeg var heldig at få lidt mere for penge brugt end ved at købe noget nyt til samme penge. Det er bare en jungle, og håber i så fald på nogle anbefalinger :-)
|
||
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |