recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DLNA server

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA server
    Sendt: 25-Maj-2015 kl. 13:50
Hejsa
Jeg vil høre om nogen har erfaren med en god dlna server der er bedre end den indbyggede i Windows (8.1).
Jeg vil gerne kunne oprette og dele foldere der hedder:
- Musik
- Billeder
- Film
- TV
- Serier
- Børn

I Windows kan jeg kun få de første 4, og ikke oprette ekstra.

Derudover - er der nogen der kender gode apps. til at afspille fra netværket på Android og Ipad?

mvh 
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 18:59
Du kan jo prøve at se om Universal Media Server passer med dine krav og behov.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Du kan jo prøve at se om Universal Media Server passer med dine krav og behov.
TAkker - den vil jeg kigge på. Jeg har også kigget lidt på Plex.

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 17:10
Plex kan du gøre det uden problemer med og virker perfekt på både Android og IOS.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Plex kan du gøre det uden problemer med og virker perfekt på både Android og IOS.

Plex ser ok ud indtil videre. Kan dog se at Plex (klient) til iOs koster lidt, men delvist gratis til android og Windows Phone.. Så som afspiller prøver jeg lige på min android tablet først. 
Update - på windows phone ser det fint ud - her savner jeg dog at kunne se ting i foldere. Jeg har en del børneoptagelser med f.eks. 50 afsnit af Brandman Sam - og de optræder enkeltvis.
Jeg skal også afprøve VLC som afspiller.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Derudover - er der nogen der kender gode apps. til at afspille fra netværket på Android og Ipad?

Android: BubbleUpnP

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Plex ser ok ud indtil videre. Kan dog se at Plex (klient) til iOs koster lidt, men delvist gratis til android og Windows Phone.. Så som afspiller prøver jeg lige på min android tablet først. 
Update - på windows phone ser det fint ud - her savner jeg dog at kunne se ting i foldere. Jeg har en del børneoptagelser med f.eks. 50 afsnit af Brandman Sam - og de optræder enkeltvis.
Jeg skal også afprøve VLC som afspiller.

Det har noget med din navngivning af serien at gøre, du skal ligge dem ind under fx en mappe der hedder

Fireman Sam
I den mappe ligger du en nfo fil med dette link i

Inde i mappen opretter du en anden mappe som hedder

Season 1
I denne mappe ligger du en nfo fil med dette link i

Filerne i season 1 mappen navngiver du
1x01
1x02
1x03
Osv

Kan se der er 8 afsnit i sæson 1.

Sæson 2 opretter du på samme måde, så du under Fireman Sam mappen nu har to mapper.

Season 1 (som jeg lige har fortalt om)
Season 2

I season 2 mappen skal filerne bare hedde

2x01
2x02
2x03
Osv

Hvis du har flere afsnit i en fil skal den fx hedde. 1x01-02-03-04, så kan den finde ud af at læse der ligger 4 afsnit i en fil.

Kan selvfølgelig også gøres med med to eller 3 afsnit 1x01-02 eller 1x01-02-03.

Hvis alle serier bliver oprettet sådan, så er der 7-9-13 aldrig nogen former for problemer når vi snakker Plex eller Kodi. Det er fremgangsmåden for de to programmer.

Kan også anbefale Air Video Server HD når vi snakker IOS, der får du det i ren mappe struktur, ikke så kønt, men yderst funktionelt.

Ellers er det måske nok BubbleUpnp til android som en anden er inde på.

Redigeret af JordanDK - 27-Maj-2015 kl. 13:56
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu