recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer til Spotify?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streamer til Spotify?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streamer til Spotify?
    Sendt: 27-Maj-2015 kl. 17:29
Jeg er på jagt efter en simpel streamer, der understøttet Spotify Connect.
Ønsket er at have en let tilgængelig streaming løsning i det daglige, som kan supplere det lidt mere omstændige computer/FLAC filer/kabelrod der er gang i, når jeg har tid til at LYTTE til musik. 

Jeg har allerede en ATV3 og iPad Air. Foruden at jeg SKAL have fat i iPladen, når jeg vil bruge det (Android og Windows på mine andre enheder), så fungerer det simpelthen elendigt! Magen til ustabilt skrammel skal man lede længe efter.

Men det er noget i samme minimalistiske stil jeg er ude efter - bare en løsning der virker. Jeg har bare kun kunne finde to muligheder, og ingen af dem er tiltrækkende.

Perfekt... Lige bortset fra, at den kun har analogt output! Jeg har ingen ide om, hvad der er gået gennem hovedet på de mennesker, der har designet den. Men det er i hvert fald ikke lydkvalitet.

For meget tingeltangel, og skal tilsyneladende tændes manuelt. Ingen skærm eller proprietær app, tak.

Så er der selvfølgelig SONOS, HEOS, etc. med et hav af ligegyldige (for mit vedkommende) funktioner, men de selvsagt ikke svaret jeg søger...

Så, forslag? Big smile

Redigeret af Henrik Nygaard - 27-Maj-2015 kl. 17:29
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 17:55
Du finder nok ikke noget billiger eller nemere end den Argon du linker til.

Og den behøver vel ikke at stå fremme hvis den styres fra ipad.

Hvad mener du med ustabilt. Mine 3 stk ATV og 3 ipads er da 100% stabile.
Måske dit netværk skal kikkes efter.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 18:02
Det bliver sgu ikke let, da du allerede har skudt de fleste bud ned fra starten af.

Jeg har Airplay, og jeg genkender ikke den store ustabilitet, det er en okay løsning.

Jeg har en Grammofon, og jeg var til at starte med også lidt bekymret over "kun" at have en analog udgang.
Men som du selv skriver, så er det fint nok til daglig hurtigt baggrundsmusik.

Mit Sonos er jeg nu mest glad for, har også efterhånden fået det udvidet til 6 zoner, så jeg er nok en klassisk Sonos bruger.
Men det er jo en dyr løsning, men det virker.

Jeg er spændt på om der dukker andre forslag op på en streamer, der kan dække dit behov.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 18:12
Argon modellen er ikke dømt ude pga. pris, men løsningen. Jeg gider ikke alt det overflødige skrallerværk! Wink
At den så er for dyr ifht. funktionalitet, er en anden snak. D/A delen i den skal være af OK kvalitet, før den er 1000.- værd. Men uanset hvor godt den så måtte lyde, så kommer den nok aldrig i nærheden af den 6000 kroners DAC jeg har stående.

Jeg oplever jævnligt (dagligt), at ATV og iPladen enten bare stoppe efter et nummer, midt i et nummer, har problemer med at finde hinanden eller er urimeligt lang tid om at komme i gang.
Alt er opdateret og har været slukket/tændt et utal af gange. Har haft dem kørende på både min ASUS RT-AC66U og Technicolor something-something (leveret med Telenor bredbånd). Same story.
Samme gør sig i øvrigt gældende for video streaming.

Redigeret af Henrik Nygaard - 27-Maj-2015 kl. 18:13
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 18:18
Jeg har også haft Argon modellen hjemme på prøve, og den røg hurtigt retur.
I mine øjne virkede det ikke som et færdigt produkt.

Har du testet om du ligger og "slås" med naboernes netværk, det kan godt give noget ustabilitet.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 19:15
Det var sådan set også hvad jeg frygtede. De små/mindre producenter kommer ofte med spændende løsninger, men de er sjældent særlig stabile. Det er ikke det store problem, hvis det er en rent analog/mekanisk løsning. Men når vi kommer over i noget, der er afhængigt af software i kontinuerlig udvikling, er det lidt af et sats. Been there, sone that Tongue

Jeg kan fange 4-5 andre netværk, afhængigt af vind og vejr. Så det er jo ikke umiddelbart fordi det er trægt med pladsen. Men det udelukker selvfølgelig ikke, at der er én bestemt router, der laver ballade for mit netværk.
Jeg oplever bare samme uforudsigelighed i andre sammenhænge, der med sikkerhed ikke har noget med netværket at gøre. Så for mig virker det nærliggende, at det er Appel-skramlet der har problemer.
Streamer jeg f.eks. et DR program (uanset om det er fra DR appen, Chrome eller Safari), er det 50/50 om den fortsætter eller stopper, når jeg klapper coveret sammen. Stopper den, så skal den genstartes eller alle apps lukkes manuelt - og så virker det igen.
Til top
DanielVN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2014
Sted: København
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielVN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 20:51
Hvad med denne her: https://www.thisisbeep.com/  ?

Jeg fik min for nyligt. Den har både analog og optisk udgang (af samme port, godt nok).
Understøtter blandt andet spotify og er lige begyndt at understøtte tunein.

Jeg er glad for den, men min erfaring er at den ikke er 100% stabil og skal genstartes en gang imellem. Men de opdaterer den løbende så håber den bliver lidt mere stabil med tiden. :)

vær obs på der nok kommer told på  da den sendes fra USA (betalte 400kr i told)
Til top
DanielVN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2014
Sted: København
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielVN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 20:55
Plus at det selvfølgelig også bliver en lidt dyr løsning nu da dollar kursen er høj, og introtilbuddet er væk ($99) i starten, plus porto og told
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

For meget tingeltangel, og skal tilsyneladende tændes manuelt. Ingen skærm eller proprietær app, tak.

Bare lige for at dementere, inden dit udsagn bliver lov. Du skal ikke tænde manuelt og du behøver ikke bruge Argon app'en, hvis du kun skal bruge Spotify. Så foregår det bare direkte i Spotify app'en.

Der er en version på vej uden display, til 200kr billigere.

Du slipper dog ikke for at det ekstra "skralderværk" i form af internetradio.

Nu nævner du lydkvalitet i forhold til Gramofon. Det betyder vel ikke det helt vilde, når du nu har valgt Spotify til udbyder ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af DanielVN DanielVN skrev:

Hvad med denne her: https://www.thisisbeep.com/  ?

Jeg fik min for nyligt. Den har både analog og optisk udgang (af samme port, godt nok).
Understøtter blandt andet spotify og er lige begyndt at understøtte tunein.

Jeg er glad for den, men min erfaring er at den ikke er 100% stabil og skal genstartes en gang imellem. Men de opdaterer den løbende så håber den bliver lidt mere stabil med tiden. :)

vær obs på der nok kommer told på  da den sendes fra USA (betalte 400kr i told)
Det ser ret interessant ud! Tak for tippet Smile

Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Bare lige for at dementere, inden dit udsagn bliver lov. Du skal ikke tænde manuelt og du behøver ikke bruge Argon app'en, hvis du kun skal bruge Spotify. Så foregår det bare direkte i Spotify app'en.

Der er en version på vej uden display, til 200kr billigere.

Du slipper dog ikke for at det ekstra "skralderværk" i form af internetradio.

Nu nævner du lydkvalitet i forhold til Gramofon. Det betyder vel ikke det helt vilde, når du nu har valgt Spotify til udbyder ?

Dvs. så snart jeg streamer fra telefon/tablet/computer/etc., så tænder den selv (som ATV)?
12V trigger kunne nemlig godt tyde på noget andet..

Spotify er som sagt til den daglige baggrundsstøj og når jeg er på farten. Både Wimp HiFi og TIDAL er afprøvet, men ingen af dem lever op til Spotify, når det kommer til funktionalitet. Og til det behov, er 320 kbps heldigvis tilstrækkeligt.
Uanset bitrate og sampling, kan jeg dog ikke se, hvad argumentet skulle være for at lade et discount-D/A kredsløb varetage konverteringen?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 06:03
12 volt trigger er en udgang der kan bruges til at tænde en effektforstærker - ikke en indgang til at tænde bluesound....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

12 volt trigger er en udgang der kan bruges til at tænde en effektforstærker - ikke en indgang til at tænde bluesound....

Klaus
Og hvad skal impulsen, hvis den skal tænde eller slukke noget?
Den skal naturligvis i en tilsvarende connector på et andet apparat! Wink 
Så "12V trigger" standarden bruges BÅDE til at sende og modtage et signal. F.eks. for at tænde en CD afspiller, når forstærkeren tændes.
MEN - du har ret. I anden linje står der "Output", og det havde jeg åbenbart skimmet lidt for hurtigt hen over: https://www.hifiklubben.dk/globalassets/product-images/argon/argstream2bk_4.jpg

At tænde en effektforstærker (som du siger), giver dog ingen mening, når Argon dimsen ikke har en kontrolforstærker. Til gengæld vil det give mening at bruge signalet til at tænde en forforstærker eller integreret forstærker, hvis den tænder automatisk, når der streames til den.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu