|
Li-ion + lader til EL cykel |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:01 |
|
Jeg har ifm rma fået ombyttet batteri og lader til EL cykel købt for 22 mdr siden i Bilka. Så langt så godt.
Men på batteriet står der 36V 6,6 Ah/239Wh Og på lader står der +42V 2A 90W Passer de to ting sammen? Vil da mene Volt skal være det samme. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, for du får et spændingsfald på laderen, når du belaster den.
![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
På det gamle sæt stod der 36V på både batteri og lader.
Men hvis det ødelagde batteriet, var det sket. For jeg satte den til opladning straks jeg kom fra Bilka. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Sikkert ikke - det kan være, det sker efter en tid, så er du mere på'en end med på den!
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Spørg, hvor du har fået reservedelene fra! Klaus |
||
![]() |
||
|
Turbo2 siger du at laderen ikke må være 42V ?
|
||
![]() |
||
|
Det står på følgesedlen, som også er mit nye 2 års garantibevis |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Jeg siger IKKE, at den ikke må være det... Dét, jeg siger er, at der MÅSKE kan opstå problemer over tid.
|
||
![]() |
||
|
Jeg må hellere kontakte Bilka. Så må de kontakte leverandøren.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Sæt den til ladning, og mål så med et voltmeter på laderen, mens den lader. Så vil jeg vædde med, at den kun smider ca. 36 volt. M.v.h.
|
||
![]() |
||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
|
Et typisk bilbatteri (akkumulator) er 12 Volt, men generatoren ligger på ca. 14,5 Volt, når den lader på batteriet, og der sker intet over tid.
Hvis vi ganger tallene med 3, svarer det vel meget godt til 36 Volt og ladespænding på ca. 43,5 Volt. Eller kan man ikke sammenligne de to ting? |
||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
||
![]() |
||
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
|
En li-ion celle oplades med max. 4.2v pr. celle.
Dem er der 10 stk. af i dit batteri, så 42v er korrekt spænding til dit 36v batteri. |
||
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |