recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Li-ion + lader til EL cykel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Li-ion + lader til EL cykel

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Li-ion + lader til EL cykel
    Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:01
Jeg har ifm rma fået ombyttet batteri og lader til EL cykel købt for 22 mdr siden i Bilka. Så langt så godt.

Men på batteriet står der 36V 6,6 Ah/239Wh

Og på lader står der +42V   2A   90W

Passer de to ting sammen? Vil da mene Volt skal være det samme.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:05
Nej, for du får et spændingsfald på laderen, når du belaster den.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:09
På det gamle sæt stod der 36V på både batteri og lader.

Men hvis det ødelagde batteriet, var det sket. For jeg satte den til opladning straks jeg kom fra Bilka.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

På det gamle sæt stod der 36V på både batteri og lader.

Men hvis det ødelagde batteriet, var det sket. For jeg satte den til opladning straks jeg kom fra Bilka.

Sikkert ikke - det kan være, det sker efter en tid, så er du mere på'en end med på den!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:30

Jeg har ifm rma fået ombyttet batteri og lader til EL cykel købt for 22 mdr siden i Bilka. Så langt så godt.

Spørg, hvor du har fået reservedelene fra!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:30
Turbo2 siger du at laderen ikke må være 42V ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Spørg, hvor du har fået reservedelene fra!

Klaus

Det står på følgesedlen, som også er mit nye 2 års garantibevis
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:39

Turbo2 siger du at laderen ikke må være 42V ?

Jeg siger IKKE, at den ikke må være det... Dét, jeg siger er, at der MÅSKE kan opstå problemer over tid.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 16:48
Jeg må hellere kontakte Bilka. Så må de kontakte leverandøren.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 18:19
Sæt den til ladning, og mål så med et voltmeter på laderen, mens den lader. Så vil jeg vædde med, at den kun smider ca. 36 volt.

M.v.h.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 18:28
Et typisk bilbatteri (akkumulator) er 12 Volt, men generatoren ligger på ca. 14,5 Volt, når den lader på batteriet, og der sker intet over tid.

Hvis vi ganger tallene med 3, svarer det vel meget godt til 36 Volt og ladespænding på ca. 43,5 Volt.

Eller kan man ikke sammenligne de to ting?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 18:35
En li-ion celle oplades med max. 4.2v pr. celle.
Dem er der 10 stk. af i dit batteri, så 42v er korrekt spænding til dit 36v batteri.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu